• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : يه پست سفارشي براي اونايي كه هنوز م ج ر ر د ن !
  • نظرات : 0 خصوصي ، 20 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     

    در برابر گسترش ايدز پيشگام شو

    بخش پاسخ به سوالات در سايت روبان قرمز راه اندازي شد

    از ازدواج موقت چه ميدانيد؟ بکارت چيست؟ راههاي انتقال بيماري ايدز چيست؟ علائم بيماريهاي مقاربتي چيست؟ تقويت جنسي، حفظ طولاني مدت نعوظ، راههاي پيشگيري از حاملگي؟ روش استفاده از کاندوم؟ چگونه دوست يابي و همسريابي کنيم؟ گناهان جنسي، همجنسبازان، آزادي جنسي، تجاوز، مسائل مروبط به قبل از ازدواج و...

    پرسشهاي خود را در زمينه‌هاي مربوط به مسائل جنسي، بيماريهاي مقاربتي و.... براي ما ارسال نماييد تا مستندترين پاسخها را براي شما فراهم نماييم.

    همچنين ميتوانيد از بخش فروش اينترنتي محصولات بهداشتي که شامل انواع کاندومهاي APPLE که داراي بهترين کيفيت موجود در بازار ميباشد استفاده نماييد. اين کاندومها داراي کرم بي حس کننده جهت افزايش زمان نزديکي با همسر شده و ژل روان کننده موجود در آن جهت استفاد? بانوان ميباشد که استفاده از آن براي زوجها مناسب ميباشد.

    محصولات سفارش داده شده توسط پيک با بسته بندي محفوظ ارسال ميشود، و تا باز شدن بست? ارسالي محتويات آن مشخص نميباشد. (هزينه پيک رايگان)

    سلام

    *26ماه انتظارباعلائم ظهور تقديم مي كند.*

    http://entezarzohoor.blogfa.com

    http://ddddd12.mihanblog.com

    مولوي

    اي آفتاب حسن برون آ ، دمي زابر

    كان چهره ي مشعشع تابانم آرزوست

    -------------------------

    · سلام بر امام مهدي عج *

    مروري بر سي دي امام مهدي عج

    http://cdemammahdi.mihanblog.com

    ddddd12

    با سلام به شما از اين كارا چيزي گيرت نمي ياد ولي اگر خواستي درامدي كسب كني به اين سايت ايراني مراجعه كن تا يه چيزي گيرت بيادhttp://www.egoldcity.com/?ref=naseer بعد از ثبت نام براي من پيغامي بفرست تا مطلع شوم كه شما مي خواهييد كسب درامد بكنيد تا سايت هاي ايراني ديگر را معرفي كنم توجه توجه اين سايت ها بدون سرمايه پول ميدن وپول دراوردن بستگي به تلاش خودت است پس يك بار هم كه شده امتهان كن ضرر نميكني چو پولي ندادي خدا حافظ
    + beezar 
    ما انسانيم دو چشم داريم / دو دست / دو گوش و مو که هميشه فرآموش نميشود چشم به راه آمدن پسر شيطانم که حاصل همخوابگي با خداست ما شيطان را ميپرستيم حتي خدا را که دير فروخت آلتش را به همخوابگي شبي شيطاني سردم است احساس ميکنم که مرا ميان زمين و زمان ميکشند من با خودم سکس ميکنم و روي دستهايم خيسي جنابتي مقدس حس ميکنم شايد من پسر شيطان باشم که / پاي بر زمين ميگذارم زمين قم سنگين تر است براي من خودم را ميگويم چيزي فراتر از انسان
    + شهريار ژيشرو 

    وبلاگ خوبي داري ولي در مورد عشق و از اين جور چيزا ننويس كه مال نميشه؟

    + الهه السادات 
    سلام براي بار دوم ميخواستم نظر بدهم و بگويم تمام بحثها قشنگ و عالي بود ولي در مورد مطلبي که گفته شده هر وقت احساس کرديد برويد زن بگيريد يا بالعکس راستش در مورد زن بگيريد که خوب دست پسرها ازادتر به انتخاب و غيره ولي در مورد دخترها که اگر احساس کردند بايد چکار کنند بجز دعا کردن و چشم به در دوختن؟ التماس دعا
    سلام دوست عزيز من با نظراتت موافقم ولي به قول خودتم گفتن کلي مشکلات واقعي و من درآوردي سر راه ازدواج وجود داره تا خيليها ازدواج نميکنن مثل خود من
    پاسخ

    با سلام و تشكر از عليرضاي عزيز كه اگه شكسته نفسي نكنه بنظر مياد يكي از اونايي كه بقول خودش مشكلات مانع ازدواجش شده حالا ما فرض رو بر اين ميگيريم كه مشكلات واقعي هم باشه ؛ دوست عزيز ؛ انسان از آغاز زندگى حتى از لحظه‏اى كه نطفه او در قرارگاه رحم واقع مى شود، مراحل زيادى از مشكلات و درد و رنج‏ها را تحمل مى كند تا متولد مى شود. بعد از تولد در دوران طفوليت و سپس جوانى و از همه مشكل‏تر در دوران پيرى، با انواع مشقت‏ها و رنج‏ها رو در رو است. اين طبيعت زندگى در دنيا است و كم و بيش شامل همه انسان‏ها مى شود و كسى از آن استثنا نيست. انتظار وضعى غير از اين داشتن اشتباه است. نگاهى به زندگى انبيا و اولياى الهى نشان مى دهد كه زندگى اين گل‏هاى سر سبد آفرينش نيز با انواع ناملايمات و درد و رنج‏ها قرين است. هنگامى كه دنيا براى آن‏ها چنين باشد، وضع براى ديگران روشن است.اگر افراد يا جوامعى را مى بينيم كه به ظاهر درد و رنجى ندارند، بر اثر مطالعات سطحى ما است، از اين رو وقتى نزديك‏تر مى شويم، به عمق درد و رنج‏هاى اينان (صاحبان زندگى مرفه) آشنا مى شويم، يا اين كه براى مدتى محدود نيستند داراى مشكلات نيستند كه قانون كل جهان را بر هم نمى‏زند.(1) اين كه انسانى پيدا شود كه در زندگى داراى مشكلى نباشد، تصور نادرستى است.بيمارى‏ها، درد سرها، تلاش‏ها براى زندگى، محدوديت لذت‏ها، تكرارى بودن زندگى و بى معنايى آن براى بسيارى و احساس پوچى، جنگ‏ها، مشكلات طبيعى، برآورده نشدن بسيارى از خواسته‏ها، به هدف و مقصود نرسيدن، از بين رفتن نقشه‏ها براى زندگى، وجود موانع و هزاران مورد ديگر موجب مى شود از اين تصور خام (نبود مشكل براى برخى) دست بكشيم. وجود سختى‏ها و مشكلات براى زندگى ما لازم است و بدون وجود آن‏ها زندگى بى معنا و يكنواخت خواهد بود.سختى‏ها و دشوارى‏ها نقش مهم و نيرومندى در تربيت، تقويت اراده، شكوفايى استعدادهاى نهفته انسان و بيرون آوردن زندگى انسان از يكنواختى و تكرار دارند، ولى وقتى سخن از كاركرد سازنده دشوارى و مصائب مى رود، منظور اين نيست كه اين تأثير روى همه افراد يكسان است، بلكه روى برخى ممكن است نقش منفى داشته باشد، ولى مهم چگونگى برخورد و رويارويى با مشكلات است. هر اندازه شخص داراى جهان بينى بهترى باشد و فلسفه رنج‏ها و مصائب را بهتر بشناسد و از نظر روحى، خطرپذير و با اراده و مقاوم‏تر باشد، از جنبه‏هاى مثبت مشكلات بهره افزون‏ترى مى گيرد. بر عكس هر اندازه شخص عافيت طلب، بدبين و خطر گريزتر باشد، از مشكلات آثار منفى بيشترى دريافت مى دارد.سختى‏ها و گرفتارى‏ها مقدمه كمال و پيشرفت است. اين امور براى تكامل بشر ضرورت دارد. اگر سختى‏ها و رنج‏ها نباشد، بشر تباه مى گردد. قرآن كريم مى فرمايد: "همانا انسان را در رنج و سختىِ آفرينش قرار داديم".(2) بنابراين انسان بايد مشقت‏ها را تحمل كند و سختى‏ها بكشد تا به كمال لايق خويش دست يابد. تضاد و كشمكش شلاق تكامل است و موجودات زنده با اين شلاق خود را به سوى كمال مى رسانند.(3)براى توضيح بيشتر مراجعه كنيد به مجموعه آثار، ج 1، استاد شهيد مطهرى، ص 176 تا 196.پى نوشت‏ها: 1. ناصر مكارم شيرازى، تفسير نمونه، ج 27، ص 10.2. بلد (90) آيه 4.3. مرتضى مطهرى، مجموعه آثار، ج 1، ص 176 به بعد.منبع تحقيق: واحد پاسخ به سوالات ديني پژوهشگاه علوم و معارف اسلامي

    سلام؛

    ازدواج اگر با شناخت و از روي عقل و شعور باشد يعني ارامش در غير اين صورت از طوفان هم خطر ناکتر هست ازدواجهاي بي فکر و انديشه و بدون تامل و تحقيق چه بسا افرادي رو در اجتماع متضرر کند که اولين گروه خود طرفين هستند و بعد کودکان انها به اميد روزي که همه از ازدواج و زندگي خود راضي باشند و در انتخاب خود نهايت دقت را داشته باشند انشالله

    پاسخ

    با سلام و تشكر از مطالب خوبتون . واقعا همينطوره كه بايد قبل از ازدواج تحقيق و شناخت لازم نسبت به همديگه صورت بگيره .؛ البته نكته اي كه لازمه قدري بررسي و روشن بشه اينه كه برخي معتقدند بايد آشنايي و صميميت پيش از ازدواج وجود داشته باشد تا دو فرد يکديگر را به خوبي بشناسند و پس از آن زندگي مشترک را شروع کنند اما بايد بگوييم که عشق واقعي و علاقه مندي حقيقي بين دو جنس ، زماني ايجاد مي شود که دو فرد ارتباط خود با يکديگر را به سادگي تزلزل پذير ندانند؛ از سوي ديگر هر يک براي جلب نظر ديگري دست به رفتار نمايشي نزنند. در آشنايي هاي پيش از ازدواج اين مسئله بسيار ديده مي شود. امروزه غرب از طريق تجربه کردن اين روابط و آشنايي ها ، به نحو چشمگيري نهاد خانواده را متزلزل ساخته است. در غرب ظلم آشکاري به جنس زن مي شود، زيرا زنان پيش از اين که به سن قانوني و شرعي براي برقراري روابطشان با جنس مخالف برسند، مورد بهره برداري جنسي مرد قرار مي گيرند و در بسياري مواقع پس از آن ، مطرود مي شوند. (1) دوستي هاي قبل از ازدواج که به عشق معروف است، عامل تعيين کنندة ازدواج نيست ، زيرا ازدواج نوعي مشارکت در يک اجتماع کوچک (خانواده) است که در آن دو انسان مي بايد از جهات گوناگون با يکديگر تناسب عملي داشته باشند. پس آن چه عامل تعيين کننده است، همتايي و هم کفو بودن زن و مرد است. در صورتي که در انتخاب همسر، همگوني مراعات شود، نيازي به برقراري روابط صميمانه پيش از ازدواج نخواهد بود، بلکه بايد تأکيد کنيم که چنين روابطي مي تواند بيش از آن که مفيد باشد، مضر و تهديد کنندة نهاد خانواده در جامعه به شمار آيد. با نگاهي به آمار مي توان ديد که آمار طلاق بين کساني که قبل از ازدواج ارتباط هاي دوستانه داشته اند بالاتر است. از طرفي آشنايي و ارتباط دختر و پسر در محيط اجتماع ، بيش تر از آن که معرفت ساز باشد، فروزندة هوس ها و معرفت سوز است. عمدتاً ديده مي شود فرد آن گونه که هست، خود را نشان نمي دهد يا به سبب محبت و عشقي که ايجاد شده، نمي تواند عيوب طرف مقابل و جوانب مختلف قضيه را بسنجد . بيشتر رفتارها در آشنايي هاي خياباني به شکل هاي تصنعي ابراز مي شود.البته قبول داريم اگر شناخت صحيحي در ازدواج باشد، آمار جدايي کم مي شود، ولي چه بسا ازدواج هايي که در اقوام نزديک انجام مي شود و با آن که دو طرف از کودکي همديگر را مي شناختند، ولي بعد از ازدواج فهميدند به درد هم نمي خورند. اين ها همه گواه آن است که ارتباطات قبلي نمي تواند مشکل شناخت را حل کند، بلکه مشکل شناخت، بيش تر به آفات شناخت برمي گردد که در رأس آن ها تعلق قلبي پيدا کردن به طرف مقابل است.(2)بهترين راه آن است که دو طرف با اطلاع خانواده و با مشورت از آنها، از همديگر شناخت پيدا کنند. شناخت پيدا کردن لزوماً به اين معنا نيست که روابط دوستانة خياباني برقرار کنند که در بسياري از مواقع ، هدف اصلي که شناخت باشد، نه تنها تأمين نمي شود، بلکه چه بسا شناخت کاذبي به وجود مي آيد که آثار آن در آينده وقتي ازدواج صورت گرفت، ظاهر مي شود.در بسياري از مواقع ، شناخت شخصيت واقعي و رفتارها و ويژگي ها از طرف دوستان، فاميل ها خانواده ، محيط کار و... به دست مي آيد.به همين خاطر ازدواج هايي که از اين طريق ها صورت گرفته، کمتر به جدايي ختم شده است.در مورد نظر اسلام بايد گفت: با توجه به اهميت ازدواج و نقش آن در سرنوشت انسان، اسلام زوجين را به بصيرت و شناخت دقيق فرا خوانده است. هرگز اسلام راضي نيست دختر و پسر بي گدار به آب زنند و چشم بسته عمل نمايند. هر عقل سليمي حکم مي کند دو نفري که يک عمر با هم زندگي مي کنند، پيش از ازدواج کاملاً يکديگر را ببينند و با هم صحبت کنند. در روايات معصومين به اين مسئله توجه شده است .شخصي در زمان پيامبر (ص) زني را خواستگاري کرد اما گويا او را خوب نديده بود. حضرت فرمود :« اگر او را ديده بودي، اميد سازش و تفاهم بيش تر و زندگي تان با دوام تر بود».(3) حتي در روايتي امام صادق (ع) فرمود: «اگرکسي قصد سوء استفاده نداشته باشد، مي تواند به گيسوان و زيبايي هاي (ظاهري) زن نگاه کند».(4)براين اساس فقها فرموده اند: هر يک از زوجين مي توانند بدن ديگري را با شرايط ذيل به منظور تحقيق ببينند:1 – نگاه به قصد لذت نباشد؛2 – ازدواج بستگي به اين نگاه باشد؛3 – مانعي از ازدواج اين دو در ميان نباشد.(5)البته بعضي از فقها نگاه را به صورت و دست ها منحصر کرده اند.(6) بنابراين دختر و پسر پيش از ازدواج مي توانند به صورت غير مستقيم از طريق نامه يا واسطه و معرّف و به صورت مستقيم به گفتگو و ديدن ( با نظارت والدين و بزرگ ترها که در جريان امر قرار دارند) همديگر را بشناسند، به شرط آن که حدود اسلامي رعايت شود.پي نوشت ها :1 – علي اصغر احمدي، روابط دختر و پسر درايران ، ص 109.2 – مجموعه مقالات هم انديشي، ج2، ص 489.3 – وسائل الشيعه، ج14، ص 61.4 – همان، ص 60.5 – سيد مسعود معصومي، احکام روابط زن و مرد، ص 187.6 – همان، ص 188.اميدوارم بازم به ما سر بزنين. موفق باشيد.منبع: سايت واحد پاسخ به سوالات ديني پژوهشگاه علوم و معارف اسلامي http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/1666
    سلام

    من شخصا با قضيه ازدواج موافقم و حرفهاي شما رو هم قبول دارم

    ولي اگه واقعا كلامون رو قاضي كنيم ميبينيم الان شرايط جامعه خيلي خيلي خرابه . با اين فتواها و چيزايي كه بعض ها از خودشون در ميارن ديگه چه انتظاري دارين كه جوونا برن دنبال ازدواج .

    وقتي كه ازدواج موقت رو تصويب مي كنين وقتي كه بعضي از كارهايي كه همش به ضرر دختراس رو رواج ميدين چه انتظاري دارين ديگه پسرا برن دنبال زن پيدا كردن . من اصلا اين چيزا رو قبول ندارم اين صيغه كردناي موقت .

    يكي پيدا بشه جواب من رو بده كي اين ازدواج موقت رو رواج داده و اين صيغه كردنا رو . به نظر من اين هم خيلي درست نيست . اينجوري فقط و فقط كساني كه به ضررشون هست دختران. چون پسرا كه خيلي راحت باهركي كه دوست داشته باشن ازدواج موقت ميكنن و بعد كه ازش خسته شدنن ميرن دنبال يه عشق ديگه . تازه اين نوع مشروعش هست به اصطلاح ... ولي من كه مخالفم .

    اقلا اگه خواستين قانون بذارين يه چيزي بذارين كه اين دخترها هم ازش نفع ببرن.

    ميدونم اين موضوع ربطي به اين پست نداشت ولي دلم ميخواد يكي پيدا بشه يكمي من رو قانع كنه

    پاسخ

    با سلام و تشكر ؛ اينكه شرايط جامعه مطلوب نيست درست اما اين دليل نميشه كه كارشناسان مسايل ديني بخاطر شرايط بحراني نسبت به ارزشهاي الهي كوتاه بيان ! و بر خلاف تشخيص خودشون از منابع ديني حكمي صادر كنن اونم بخاطر يك سري شرايط و ملاحظات اجتماعي كه دايما در حال تغيير و تحول است؛ واقعا اگر اينطور بشه كه پس از مدتي ديگه از هويت و اصالت ديني چيزي باقي نميمونه ! جواز صيغه از احكام صريح قرآن هست. بنا براين ازدواج موقت يكى از قوانين كلى و عمومى الهى است كه براى پاسخ گويى صحيح به يكى از غرايزطبيعى انسان از طرف دين مقدس اسلام پذيرفته شده است . اين ازدواج همانند ازدواج دائم بستگى به شرايط واوضاع و احوال جامعه و افراد دارد, البته دولت هم زمانى كه جامعه , پذيرش آن را داشته باشد, مى تواند قوانين ومقررات مخصوص به آن را پياده و اجرا كند تا از سوء استفاده هاى احتمالى جلوگيرى شود. در صورتى اين حكم الهى پياده نشود, امكان ايجاد و شيوع روابط نامشروع در جامعه وجود خواهد داشت . در حديثى كه به امام على (ع) منتسب است فرمود: اگر خليفه دوّم متعه را حرام نمى كرد, جز انسان شقى و بدبخت كسى زنا نمى كرد. منبع: قم - پژوهشگاه علوم و معارف اسلامي - واحد پاسخ به سوالات ديني آدرس سايت: http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/1657

    هر وقت احساس کردين زن مي خواهين يا بالعکس بريد ازدواج کنيد تا از وقتش نگذره

    تا به گناه آلوده نشيد

    پاکدامني و ايمنتون حفظ بشه بهترم بشه

    ولي اينو نگفته آخه دل که خيلي وقت ها مي خواهد ولي بابا با کدوم پول

    کدوم شغل

    کدوم .............................

    پاسخ

    با سلام و تشكر از شما بايد بعرضتون برسونم كه خداوند پاسخ اين بهانه ها رو تو قرآن به روشني داده اونجا كه ميفرمايد : ان يكونوا فقرا يغنهم الله من فضله : يعني اگر بيچيز و فقير بودند خداوند از فضل خودش اونهارو بي نياز خواهد كرد. شايد بتوان گفت بيشترين عامل اضطراب و استرس در جوانان ما همين مسئله ترس و دلهره نسبت به آينده باشه، در حالى كه با اندكى تأمل مى‏توانند خود را از اين عامل نگرانى نجات دهند، چون به نظر مى‏رسه اين ترس و دلهره نسبه به آينده بى جهت باشد، زيرا هزاران بلكه ميليون‏ها جوان در طول تاريخ بشريت زندگى كرده و همه داراى زندگى و زن و فرزند و كار و كاسبى شده‏اند. بسيارى از آنان به درجات عالى كمالات انسانى رسيده‏اند. خداوند متعال همان طور كه در خلقت ما نقش داشته در نگهدارى و اداره ما نيز نقش دارد. جوانان ما با اميد و توكل بر خدا از هيچ مشكلى ترس ندارند و با توجه به عنايات حق تعالى بر تمامى مشكلات غلبه مى‏كنند. مشكلات مالى نيز سهم به سزايى در بروز اضطراب و نگرانى دارد كه بايد با قناعت و زهد و ساده زيستى و اسراف نكرده جلوى بروز استرس و نگرانى را گرفت. تصميم و جديت و رابطه با خدا و مطالعه بزرگان علم و فرهنگ مى‏تواند در رفع اضطراب و استرس مفيد و كار ساز باشد.

    سلام

    خيلي عاليه واقعا زيباست بهت تبريك مي‌گم كه اينقدر روشنفكر و با فرهنگ هستي كه اين آيه رو معنيش رو فهميدي و درك كردي .

    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر از حسن نظر شما اميدوارم كه چنين باشه؛ خداوند متعال از همه ما دعوت به تدبر و تفكر در آيات خودش كرده و ما بايد با اجابت به اين دعوت مقدس خودمونو ار تاريكيهاي جهالت برهانيم. موفق باشيد.
    خوب بحث خيلي جدي شد. مي خوام برم بالاي منبر.

    بعد از پديده ي مرگ، ازدواج زيباترين پديده ايه که مي تونه در زندگيه هر کسي رخ بده. نياز آدما به همديگه قابل انکار نيست. پس چقدر خوبه که آدم احساسشو، عشقشو، محبتشو به کسي تقديم کنه که مي دونه مال همديگه هستن.

    درسته که الان ديد آدما نسبت به ازدواج عوض شده، ولي مگه غير از اينه که خودمون باعث شديم؟ قبلا هم گفتم بازم مي گم:

    آدما بايد قبل از ازدواج تا مي تونن چشماشونو باز کنن و بعد از ازدواج يواش يواش چشماشونو ببندن.

    وقتي قبل از ازدواج چشماتو باز کردي مي توني بعد از اون آروم باشي، مي توني راحت چشماتو ببندي، مي توني که از خطاهاي کوچيک همسرت با صحبت کردن با اون بگذري. وقتي دقيق انتخاب مي کني ديگه اختلاف زيادي بين تو و همسرت وجود نخواهد داشت. بنابراين خطاهاي به وجود اومده هم اونقدر تو رو ناراحت نخواهد کرد، چون براي انتخابت ملاکاي درستي رو مد نظر قرار دادي.

    اما وقتي فقط به خاطر هوس ازدواج مي کني بايد منتظر عواقب بعديش هم باشي.

    ازدواج قشنگه، شروع زندگي با کسي که قبلت هميشه به عشق اون گرمه و مي تپه، خيلي قشنگه.

    خوش به حال اونايي که ميتونن با کسي که دوستش دارن زندگي کنن و بهش عشق بورزن.

    براي همه آرزوي خوشبختي مي کنم.

    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر؛ خيلي خوب به اين موضوع پرداختين، اما خوبه اشاره اي هم به چندتا از معيارهايي كه عالمان و فرهيختگان دينى براى انتخاب همسر بيان كرده‏اند داشته باشيم: 1 - ايمان و اخلاق. 2 - هر دختر و پسرى كه مى‏خواهد همسر انتخاب كند، براى اين كه پيوند ازدواجشان، از استوارى و استحكام بيشترى برخوردار باشد. قبل از هر معيارى شايسته است به اخلاق طرف توجه كند. رسول خدا(ص) فرمود: "اگر فرد خوش اخلاق و دين دارى براى خواستگارى دخترتان آمد، دختر خود را به ازدواج او در آوريد. اگر چنين نكنيد، فساد و تباهى روى زمين گسترش خواهد يافت".(1) 2 - اصالت و نجابت خانوادگى؛ دختر و پسر، زير پوشش تربيتى پدر و مادر پايبند به اصول اخلاقى و ايمانى قرار گرفته باشند، رسول خدا(ص) فرمود: "از ازدواج با دخترى كه در خانواده بد، رشد كرده بپرهيزد".(2) 3 - سلامت جسم و روح، 4 - داراى عقل و فهم سالم، 5 - زيبايى، 6 - همتايى و هم كفوى،دختر و پسر بايد در موارد زير همتايى داشته باشند: همتايى دينى و مذهبى، فكر و فرهنگى، اخلاقى، تحصيلات علمى، جسمى و جنسى، تناسب سنى، زيبايى، تناسب مالى، تناسب سياسى و جهت‏گيرى‏هاى اجتماعى، هماهنگى روحى و روانى، تناسب خانوادگى(3) و... جزوه "معيار انتخاب همسر" به پيوست ارسال مى‏گردد. پى نوشت‏ها:1 - محمد باقر مجلسى، بحار الانوار، ج 88، ص 264. 2 - وسائل الشيعه، ج 14، چاپ احياء التراث بيروت. 3 - تعادل و استحكام خانواده، مجيد رشيد پور؛ جوان و انتخاب همسر، على اكبر مظاهرى. منبع: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي / واحد پاسخ به سوالات ديني : http://www.pasokhgoo.ir/
    + سميه 

    اي آقا دلت خوشه ها. مشكلات امروز ما دخترها از اونجايي ناشي ميشه كه شماها اول انقلاب گفتين بچه بياريد خوبه. نگفتيد بابا اين دختره 25 -26 سالش كه بشه پسر 30-31 ساله متولدين 55-56 تعدادشون كمتر ميشه. يك سري هم كه رفتن و شهيد شدن. توي دور و بريهاي خودم يه عالمه دختر 25 تا 35 ساله مي شناسم كه دوست دارند ازدواج كنند ولي كو يه همسر ؟؟؟؟؟

    دست رو دل ما نذارين. همه آدمها از ضرورت ازدواج خبر دارن. همه هم بعد يك سني اين نياز رو تو خودشون احساس مي كنند. ولي....؟
    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر؛ من به شما بخاطر بخش ما قبل آخر فرمايشاتتون حق ميدم اما بنظر مياد علل واقعي مشكلات جوونا تو امر ازدواج زياده متاسفانه و يه مشكل هم اينجاست كه ما به اونچه ميدونيم گاهي باور لازم رو نداريم. همونطور كه تو مطالب وبلاگ به برخي علل ديركرد ازدواج اشاره شد علي رغم احساس نياز به ازدواج خيلي ها با بهانه هاي واهي اونو به تاخير مي اندازن. با اينكه از نظر اسلام مهريه سنگين، هزينه هاي كمر شكن عروسي مردوده ، متأسفانه جامعه امروزى عملا از چنين فرهنگ غنى و واقع بينانه‏اى فاصله گرفته، و در نتيجه ازدواج سخت شده و بسيارى از جوانان از زير بار اين امر مقدس شانه خالى مى‏كنند. برخي از علت هاي اين معضل عبارتند از : 1 - اعمال نظرهاى يك سويه و آمرانه برخى از والدين عرصه را به قدرى براى فرزندان تنگ مى‏كنند كه جوان حاضر است بميرد اما ازدوا نگيرد. 2 - به خاطر چشم و هم چشمى‏ها مهريه سنگين، جهيزيه‏هاى طاقت فرسا، خرج‏هاى اضافى و تشريفاتى به بهانه‏هاى مختلف مانند آبرو و شأن و مقام مثل فيلم بردارى، تالار پذيرايى، دعوت از عده زياد، تهيه لباس عروس، خريد طلا و تهيه لباس و لوازم داماد. 3 - مشكلات اقتصادى موجود در جامعه، نداشتن مسكن، كار و درآمد بخور و نمير، مهم‏تر از همه عدم قدرت تحمل برخى از والدين و آگاهى نداشتن به نقش حساس خود در مقابله با مشكلات و ايجاد آرامش در محيط خانواده و در نتيجه زياد شدن درگيرى‏هاى خانوادگى و افزايش طلاق. 4 - حاكم نبودن جو صميمى و دوستانه در بسيارى از خانواده‏ها. (4) معمولا والدين حرف اول و آخر را مى‏زنند. فرزندان هر چه بزرگو رشيده شده باشند، بچه فرض مى‏شوند و به ارزش‏هاى اجتماعى، نيازهاى جوانى، تفكر و انديشه آنان توجه نمى‏شود. پى نوشت‏ها:1 - محدث نورى، مستدرك الوسايل، ج 2، ص 531.2 - كنز العمال، ج 16، ص 279. 3 - شيخ حر عاملى، وسائل الشيعه، ج 14، باب 23، ابواب مقدمات نكاح، حديث 12. 4 - راهنماى نوعروسان و تازه دامادان، نادعلى صالحى. در صورت تمايل به مطالعه بيشتر به سايت پاسخگو به آدرس ذيل مراجعه فرماييد. http://www.pasokhgoo.ir
    + جواد ب 

    salam

    vaghti sharaet ezdevaj ro bar khudemon sakht mikonim natijash pir pesari va pir dokhtari hast.

    ye matlab dige estesmar aghayon az taraf khanooma hast ke nemitunan chand hamsari ro ravaj bedan

    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر؛منظور شما از استثمار آقايون توسط خانومها و ارتباط اون با عدم رواج چند همسري خيلي روشن نيست. لطفا بيشتر توضيح بدين؛ متشكرم .
       1   2      >