سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
دسته بندی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان













اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
یاهو
داغ کن - کلوب دات کام

امروز که میخواستم این پست رو بنویسم چشمم به این آیه قشنگ و دوست داشتنی افتاد: « ... و از نشانه های خدا همسرانی است که از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ و در آن علایمی است برای گروهی که تفکّر می‌کنند».

 چقدر خدا راحت و صمیمی با بنده‌هاش حرف می‌زنه! هممون می دونیم که تمام مخلوقات زوج آفریده شدن، و معناش اینه که همه عالم، بویژه ما انسانها به همدیگه نیاز داریم و به قول معروف یک دست صدا نداره ! و هر کی باید تو این دنیا بگرده و یه مونس و همدمی واسه خودش دست و پا کنه‌ ! این یه نیاز طبیعیه مگه نیست ؟!

بعضی آیه‌ها به زبون فیزیکی پیستون عشق آدم به خدا رو میزنه بالا ! این آیه در اصل می‌خواد اینو به ما بگه که آرامش فردی و اجتماعی، بلوغ فکری، تعادل روانی و تداوم نسل بشر و ... تو همین مسیر ازدواج تامین میشه. اسلام دین فطرته و هر حکمی بده موافق ذات آدمهاست؛ هر وقت انسان حس کنه که نیروی غریزی ندای کمک کمک سر داده، وقتشه که بره دنبال جفتش ...!

طبق بررسی‏هایی که در زمینه زمان ازدواج به عمل اومده، ازدواج یک وقت ثابتی براى همه انسان‏ها نداره و در واقع سن ازدواج با نیازهای فردی و اجتماعی تعیین می‏شه و خدا با آفرینش دو جنس مخالف دوشیزه و آقا، زمینه پاسخ به این نیاز رو برا همه مهیا کرده (سوره روم / آیه 30) عده‌ای از دختر و پسرا گاهی بدلیل وجود موانع و مشکلات واقعی و بعضا من درآوردی! این پیوند قشنگ و دوست داشتنی رو به تاخیر میندازن! و از فایده‌های طبیعی اون محروم میشن ! یکی نیست بگه: پس کی دیگه ؟ یه خوده جدی‏تر فکر کنید ! آدم باید همه جوانب رو بسنجه؛ دو روز دیگه اعصاب تحمل سرو صدای بچه‌رو  نداری، چه برسه تربیت‌شو !!!

اگه اجازه بدین چندتا از مهمترین فواید ازدواج بموقع رو خیلی کوتاه، البته با سند و مدرک با همدیگه مرور کنیم.

* حفظ ایمان: از مهم ترین عواملی که مى‏تونه نجات بخش دختر و پسرا از انحرافات دوران پر التهاب جوونى و همینطور از زمینه‌‌های فساد اخلاق و نابودی ایمان بشه، ازدواج بموقع هست، شاید بخاطر همین نقش مهم باشه که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: "هر کس ازدواج کند، نیمى از دینش را حفظ کرده است".( وسائل الشیعه، ج 14، ص 5، حدیث 11) ازدواج در واقع تکمیل نیمه دوم وجود انسانه بنا براین هر آدمی با ازدواج به نوعی تکامل می‌رسه .

* حفظ عفت و پاکدامنی؛ که دو سرمایه بی‌نظیر برا همه، خصوصا جووناست، با عقب انداختن ازدواج واقعا در معرض تهدید جدى قرار میگیره یا گرفته!! طبق همون آیه‌ای که گذشت  وقتى دو نفر تو مسیر زندگى که زیر یک سقف، همسر و هم سفر خوبى براى همدیگه بودن، به همون آرامشى میرسن که قرآن وعدشو داده؛ چون یکى از عوامل اختلالات روانى و عصبى، تنها بودنه.

 یه وقت فکر نکنین منم جزو انجمن حمایت از متاهلین هستم ! نه، واقعا اگه کمی فکر کنیم که ممکنه در اثر فشار جنسی و عاطفی چشم و دلمون دنبال ناموس مردم بره، یا بارها رفته !!! می‌فهمیم که در واقع داریم از پاکی‌مون برا گناه و تیره روزی هزینه می‌کنیم. یه چیز دیگه !، مواظب باشیم چیزایی مثل پول و کار و خونه و ... اونم با ویژگی‌ها و مدل‌های آنچنانی بهانه تاخیر ازدواج نباشن !  

[1] . (گفتار فلسفى، جوان، محمد تقى فلسفى؛ در جستجوى همسر، محسن طالعى نیا؛ جوانان و انتخاب همسر، على اکبر مظاهرى)



کلمات کلیدی : خانواده و ازدواج
نویسنده: حسین(شنبه 85/11/28 :: ساعت 2:4 عصر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ