• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : أندر مسائل چت ! و گپ هاي اينترنتي !
  • نظرات : 8 خصوصي ، 44 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پريسا نورايي 

    با سلام و تبريك بخاطر داشتن وبلاگ مفيد و زيباتون اما راجع به گفتگو از طريق اينترنت يا تلفن، مسلما اگر مفسده اي نداشته باشه اشکالي نداره .ولي اگر حرف هاي شهوي مطرح بشه ، يا از گفتگو و چت کردن شهوت تهييج شه، جايز نيست و بايد از آن پرهيز بشود .

    چونكه صحبت كردن هاي غير ضروري از مناسب ترين جايگاه هاي نفوذ جناب شيطان رجيمه ! و ناخود آگاه انسان رو به روابط غير اخلاقي سوق مي ده.

    تو اين گونه گفتگوها اگر قصد سوء و خلاف و لغزشى در ميان نباشه، در ادامه راه به آن مسير مى‏انجامد و انسان در گرداب انحراف گرفتار مى‏شود. اين گفت‏وگوها و روابط طولانى كه با پوشش‏هاى مختلف انجام مى‏گيرد،تحريك نفس و سقوط در پرتگاه انحراف را به ارمغان مى‏آورد و بايد از آن جلوگيرى كرد.

    براين اساس مي بايست از ابتدا انسان اجازه ورود شيطان و هواي نفس را ندهد و از گفتگو هاي بيهوده و غير لازم با نامحرمان پرهيز نمايد.

    اميرالمؤمنين(ع) فرمود: «الشهوات سموم قاتلات؛(2) شهوت‏ها و خواهش‏هاى نفسانى زهرهاى كشنده‏اند» و نيز فرمود: «طهروا انفسكم من دنس الشهوات تدركوا رفيع الدرجات؛ نفس خود را از پليدى شهوت رانى پاك سازيد تا به درجه‏هاى بلند آخرت دست يابيد».(3)
    قال رسول اللَّه(ص): «جاهدوا انفسكم على شهواتكم تحلّ قلوبكم الحكمة؛(4) با شهوت تان مبارزه كنيد تا حكمت در دل‏هاى شما وارد گردد».
    بنابراين گفتگو و چت كردن با زنان نامحرم يا با مردان نامحرم با قصد شهوت جايز نيست و بدون شهوت اشكالي ندارد. موفق باشيد.


    1.توضيح المسائل مراجع , ج 1 مسئله 889
    2. غررالحكم، ج 1، ص 30.
    3. همان، ج 2، ص 472.
    4. مجموعه ورام، ج 2، ص 122.

    پاسخ

    با سلام و عرض تشکر؛ کاملا با مطالب شما موافقم . پايدار باشيد.