سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
دسته بندی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان













اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
یاهو
داغ کن - کلوب دات کام

                            آیا چت کردن گناهه ؟! چت کردن با نامحرم چطور؟! حکم سکس چت چیه؟! اینها نمونه سوالهاییه که هر روز دختر و پسرهای شیر پاک خورده تو ارتباطات اینترنتی باهاش درگیرن؛ چرا که امروزه چت بعنوان یک وسیله نوین و نسبتا کم هزینه ارتباطی در حال گسترش یافتنه؛ هنگامی که در پاسخ ایشان گفته میشه که چت هم مانند هر نوع وسیله ارتباطی دیگه اگه موجب تحریک انگیزه هاى شهوانى و آسیب به آرامش روانى و عفت عمومى نشه اشکالی نداره، قانع میشن و سعی میکنن اونو تو مسیر درست و مفید بکار ببرن اما اونایی که مثل من تو لاک غفلت هستیم، یا هوای نفس برمون غلبه کرده، به فتوای جناب شیطان رجیم  رجوع میکنیم که تو ارائه راهکارهای ضلالت و گمراهی از همه اهل عالم أعلم تره ! ولی ای کاش به این سفارش مولای تقوا پیشه‌گان، حضرت علی (علیه السلام) به فرزندش توجه میکردیم که فرمود: « از راهی که بر گمراهی آن بیمناکی، خود را باز دار؛ زیرا توقف و ایستادن بهتر از افتادن در نابودی است. »

 طبق بررسیهای "هر از گاهی" که نتایجش بیشتر تو بولتن‌های خصوصی  ارائه میشه ! و گاهی هم به عموم درز میکنه ! کم و بیش در جریان وضعیت اسفبار چت رووم ها علی الخصوص از نوع ایروونیش قرار میگیریم، از جمله اینکه درصد بالایی از برو‌بچ‌ این مملکت برای ارتباط با جنس مخالف  و بعضی هم (گلاب به روتون ! ) برای لاس زدن ! و ردو بدل کردن الفاظ سکسی چت میکنن ! و درصد قابل توجهی از فضای گفتاری، نوشتاری و تصویری رووم‌ها رو این وضعیت اشغال کرده که البته برای اونایی که بیشتر با یاهو مسنجر بویژه پرشین چت سرو کار دارن دور از چشم و گوش نیست !

درسته که غریزه جنسی از نیرومندترین غرایزه و در بسیاری از رفتارهای انسانی به شکل های مختلف ظهور و بروز داره. اما باید توجه داشت که استفاده های مجازی و غیر اخلاقی از امثال چت، ما رو تو دنیای واقعی‌مون دچار مشکل میکنه و موجب آسیب روانی به دیگران و فروپاشی درونی خودمون میشه.

برخی معتقدند که محیط چت جایی هست که انسان خودش رو خالی می کنه که این موضوع میتونه خوب باشه یا بد؛ بعضی هم معتقدند که چت به این شیوه ای که امروزه در بین جوانان رواج داره موثرترین راه برای نابود کردن وقت، انرژی، اخلاق و ارزشهای اعتقادی او نهاست !

بنظر میاد معضلات چت و اینترنت چیزی نیست که یک نفر یا گروهی از نخبه‌گان فرمولی بدن و با به کار بستن اون دنیا گلستون بشه بلکه این مسائل تا حد زیادی بستگی به وضعیت فرهنگ عمومی خودمون و دهکده جهانی ! داره .

 اما حالا استعدادهای درخشان این سرزمین که قله المپیادهای علمی و ازرشی رو فتح کردن کجا هسند ؟! و چرا سهم مباحت علمی، هنری، دینی و ... در این عرصه کمه ؟! آیا واقعا محیط چت فعلی در شأن علم دوستانی با پشتوانه فرهنگی چندین هزارسالست ؟! و چطور میشه از چت جهت رشد و پیشرفت بیشتر در زمینه های گوناگون بهره برد ؟!  پرسش‏هایی هستند که امیدواریم حداقل بخشی از پاسخ اونهارو در لابلای نظرات شما عزیزان پیدا کنیم.

  به قول حافظ شیرین سخن:

           من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش

                                                    که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی

            گر چه راهی است پر از بیم ز ما تا بر دوست

                                                   رفتن آسان بود ار واقف منزل باشی ...   



کلمات کلیدی : چت
نویسنده: حسین(پنج شنبه 85/12/17 :: ساعت 12:15 صبح)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ