• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : عشق اون تو دلم راه پيدا کرده بود ...
  • نظرات : 1 خصوصي ، 13 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + amirreza 
    ببينم اسلام شما صيغه هم داره ؟؟؟ اگر داره خوب صيغه را واسه اين پسرهايي که اسپرم جلوي چشمشون را ميگيره ترويج بدين تا به خاطر يه ... دنيا و آخرت خودشون را به مخاطره نندازن !! متاسفانه حس بدي از خوندن نوشته هاتون بهم دست داد --- يه چيزي که نه شما توجه کردي و نه مسئولين محترم اينه که ما قبل از اينکه مسلمان باشيم انسان هستيم !! خوب من اگر بخوام بنا بر علايق انساني با يه دختر هم بستر بشم بايد اسلام شما هم مسالش را حل کرده باشه ( که کرده - ازدواج موقت !) اما .... اما .... !!! شما که خودت آخر اسلامي اگر دختري داشتي که حالا فرض کنيم بيوه هم بود ... حاضر ميشدي اونو به عقد موقت پسري در بياري که هم اون از دختر شما خوشش مياد و هم دخترتون راضيه که با اون پسر باشه ؟؟؟ ميبيني ؟؟؟ راست ميگن مرگ خوبه ولي براي همسايه .... منتظر جوابتون ميمونم ...
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب؛ شما ظاهرا اين وبلاگ و نقش اون رو با وزارت خونه يا هر جاي ديگه اشتباه گرفتين! ازدواج موقت هم فلسفه و آدابي داره كه بايد رعايت بشه؛ همونطور كه ميدونيد و اشاره هم كردين غريزه جنسي يکي از نيرومندترين غرائز انساني است، تا آن جا که پاره‏اي از روانکاوان آن را تنها غريزه اصيل انسان ميدانند و تمام غرائز ديگر را به آن باز ميگردانند. از سوي ديگر اين يک قانون کلي است که اگر به غرايز طبيعي انسان به صورت صحيحي پاسخ گفته نشود، براي اشباع آن متوجه طريق انحرافي خواهد شد، زيرا غرايز طبيعي را نميتوان از بين برد. فرضا بتوانيم آن را سرکوب کنيم، چنين اقدامي عاقلانه نيست، زيرا مبارزه با قانون آفرينش است، مکاتب يا ادياني که در صدد سرکوب آن بر آمدند ، عملا ناموفق بودند .بنابر اين راه صحيح آن است که غرائز را از طريق معقولي اشباع کرد و از آن‏ها در مسير زندگي بهره برداري نمود. از طرف ديگر در بسياري از محيطها افرادي در سنين خاصي قادر به ازدواج دائم نيستند، يا افراد متأهل در مسافرت‏هاي طولاني و يا در مأموريت‏ها و يا به علل ديگري با مشکل عدم ارضاي غريزه جنسي رو به رو ميشوند. اسلام که قوانينش را خداي عالم بر تمام مصالح و مفاسد و نيازهاي دروني و بيروني بشر فرستاده است، براي پاسخ گويي صحيح و همه جانبه به اين غريزه طبيعي، دو راه تعيين فرموده است: يکي ازدواج دايم و ديگري موقت. چنان چه اين دو برنامه الهي با شرايط و مقررات تعيين شده از سوي شرع عملي گردد، هم به يکي از غرايز انساني پاسخ طبيعي داده ميشود، و هم حقي از کسي پايمال نميگردد و کسي بدبخت نميشود. البته ممکن است افراد متخلفي پيدا شوند که از اين قانون سوء استفاده نمايند، وي بايد توجه داشت در تمام يا اکثر قوانين، افراد منحرف ، تخلف و سوء استفاده ميکنند، ليکن اين نقض قانون نيست، بلکه عيب سوء استفاده کنندگان است که بايد اصلاح گردند. ازدواج موقت شرايطي دارد که با توجه به شرايط، از يک طرف از روابط بي حد و حصر جلو گيري مي شود و از طرف ديگر غريزه جنسي از طريق قانوني و شرعي و در چهارچوب خاصي بر آورده مي شود. (1(شرايط ازدواج موقت: 1- خواندن صيغه عقد، که به عربي صحيح خوانده ميشود، و اگر مرد و زن نتوانند صيغه را به عربي صحيح بخوانند، به هر لفظي که صيغه را بخوانند صحيح است و لازم نيست وکيل بگيرند، اما بايد لفظي بگويند که معني "متعت" و "قبلت" را بفهماند، مثلا متعه کردم، قبول کردم. 2- کسي که صيغه را ميخواند، بالغ و عاقل باشد. 3- زن و مرد به ازدواج راضي باشند. 4- زن اگر دختر باکره باشد، بايد از پدر يا جد پدر خود اجازه بگيرد. 5-مدت زناشويي معين شود. 6- تعيين مهريه، زن و مرد به پول يا مال ديگري توافق کنند و در عقد ذکر نمايند. سه نکته لازم است:1- چنان چه در عقد موقت فرزندي متولد شود، داراي حقوق فرزند متولد شده از زن دائمي است.(3) 2- زن ميتواند در عقد موقت شرط کند شوهر با او نزديکي نکند و فقط لذت‏هاي ديگر را ببرد.(4) 3- اگر در عقد موقت زن بالغ و غير يائسه باشد و نزديکي انجام گيرد، بايد 45 روز (دو حيض) عده نگه دارد.(5)هنگامي که در اين مسئله با دقت نگاه مي کنيم ، متوجه مي شويم ازدواج موقت ، نه تنها براي تجويز هوسراني نيست ، بلکه براي محدود کردن ، قانونمند کردن و جلوگيري از بي حد و حصر بودن آن است. و در ضمن حقوق زنان و فرزندان در آن تأمين مي شود. و اينها براي کساني است که ازدواج دائم براي آنها فراهم نبوده يا بسيار سخت و مشکل است و در ضمن نياز جنسي و عاطفي براي ارتباط با همسر دارند.چون همان گونه که گفتيم نمي توان از غريزه جنسي جلوگيري کرد ، زيرا چه بسا به شکل هاي ديگر بروز مي کند. از طرف ديگر ازدواج موقت شرايطي دارد که بايد فراهم شود و در چارجوب خاص صورت پذيرد و همه اينها نشان بر محدوديت است .پي‌نوشت‌ها:1- براي اطلاع بيشتر به تفسير نمونه، ج 3، ص 340 - 345 مراجعه شود. 2- امام خميني، توضيح المسائل، مسئله 2363، و 2370 و 2376؛ تحرير الوسيله، ج 2، ص 289، مسئله 5 و ص 290، مسئله 9. 3- تحرير الوسيله، ج 2، ص 291، مسئله 13. 4- توضيح المسائل، مسئله 2423. 5-تحرير الوسيله، ج 2، ص 291، مسئله 16.