• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : گذر از مهلكه !!!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 29 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    حاج اقا چرا بحث هاي ديني همه اش ما رو از لذت بردن منع مي كنه؟ نمي شه علم اخلاق راه درست لذت بردن رو به ما بياموزه و فقط به محدوديت نپردازه؟
    به نظر شما ميشه اخلاقي بحث كرد ولي با واژه هاي نو و جديد و زبان مخاطب و خواننده امروزي به مساله پرداخت و به نيازهاشون جواب داد؟
    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر از توجهتون به سين جيم، لطفا از اين پس در كامنت ها آدرس ايميلتان را هم بگذاريد تا ارتباط بهتر صورت پذيرد. همانطور كه ميدانيد تمام بدبختى و انحراف انسان ها، از حبّ دنيا و تعلق دل به آن است و بزرگ ترين اشتباه بشر اين است كه وقتى پا به دنيا مى گذارد و به زندگى مشغول مى شود, از حوادثى كه در پيش روى او اتفاق مى افتد, درس عبرت نگرفته و دنيا را براى خود خانهء ابدى مى پندارد, در حالى كه با چشم خود مى بيند از نزديكانش , تنى چند كه سال هابا هم زندگى مى كردند, اكنون در گور سرد و خاموش، زير خروارها خاك از چشم ديگران پنهان شده اند و روزى پاسخ گوى اعمال خود خواهند بود.قرآن مى فرمايد: .(1) افرادى كه زندگى را محلّى گذرا مى دانند و آرزوهاى دراز و حرص به دنيا ندارند و بيش تر به ياد مرگ هستند, از آرامش بالايى برخوردارند و از زندگى لذت لازم را مى برند. هدف سعيد و نيكو براى كسى است كه به دنيا پشت كرده و مرتكب گناه نمى شود و به اندازهء ضرورت از دنيا و ملازمات آن بهره مى برد.رسول خدا ص فرمود: (2)امام على ع فرمود: .(3)پس اگر براى خود, زندگى همراه با سعادت و لذت مى خواهيد, اوّلاً هدف از آمدن به دنيا و عاقبتى را كه درانتظار همگان است , به خاطر بسپاريد, و سپس سعى كنيد آن چه را مورد رضاى خداوند است , به جا آورده و از آن چه موجب خشم ذات كبريا مى شود, پرهيز كنيد. 1.حديد (57 آيهء 20 2.آثارالصادقين , ج 6 ص 136 3.همان , ص 126