سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
دسته بندی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان













اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
یاهو
داغ کن - کلوب دات کام

 اگه واقعا خوب فکر کنیم می بینیم بدحجابى هم مثل بقیه رفتارای اجتماعی تحت تأثیر  یه سری علل و عواملیه که بهبود وضعیت موجود فقط با شناخت و اصلاح اونها عملی خواهد بود بنظر این حقیر مهمترین عوامل بدحجابى تو همین چندتا مورد خلاصه میشن :

1) تربیت ناصحیح خونوادگی: بسیارى از ناهنجاریا ریشه در بى‏اعتنایى پدر و مادر نسبت به راهنمایی فرزندان و در عوض برخوردهای غلط با اونا داره. دخترای نابالغ اگه توسط والدین برای ورود به مرحله بلوغ راهنمایی نشن، ممکنه به سختى پوشش اسلامى رو بپذیرن. پس باید از کودکى، دختران رو با حجاب آشنا کرد. البته بیشتر با تشویق چرا که اگر غیرت با دوراندیشى و تعقل و صبر همراه نشه، چه بسا نتیجه وارونه بده.

2 - دگرگونى ارزش‏ها: شیوه نگرش افراد به ارزشا تو موضع‏گیرى اونا تأثیر میذاره. اگه زنى، خودنمایى رو به جاى حجب و حیا، ملاک ارزش گذارى قرار بده و ارزشمند بدونه، طبیعیه که پوشش رو براى خودنمایی میخواد.

3 - الگوهاى ناهنجار: الگو تو رفتار ارتباطی و روان‏شناسى جایگاه مهمى داره. قدیما که نقش الگوها کمتر بود هویت‏یابى آسون بود، اما امروزه الگوهاى متنوع و متضادی که رسانه‏ها مبلغ اون هستن، انتخاب راه صحیح رو بر جوونا مشکل کرده برا همین یکى از دلائل بدحجابى، مدگرایى و همرنگ جماعت شدن و دنباله روی از هنرپیشه‏ها و شخصیت‌هاى مطرح تو رسانه‏هاست.

4 - فقر معنوى: سقوط اخلاقى، بروز ناهنجارى تو جامعه و از جمله بدحجابى، میتونه حکایت از ضعف معناگرایی درباره هستى و انسان، زندگى و در یک کلمه، ضعف ایمان و باور به مبدأ و معاد باشه.

5 - کمبود شخصیت: کمبود محبت و محرومیت‏هایى که افراد تو خردسالى چشیدن و به عقده حقارت مبتلا شده‏اند، اونارو  وادار به جبران کمبودهاشون مى‏کنه تا از این طریق خلأ درونى خود رو پر کنن.

6 - تهاجم فرهنگى دشمن: البته اینم دیگه ثابت شده که از اهداف استعمارگرا و سلطه جوها، زدودن پوشش قشر زنان به منظور هویت زدایى اونهاست.

* با استفاده از آرشیو واحد پاسخ به سوالات دینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:             http://www.pasokhgoo.ir 



کلمات کلیدی : حجاب
نویسنده: حسین(چهارشنبه 86/3/2 :: ساعت 11:18 عصر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ