سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
دسته بندی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان













اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
یاهو
داغ کن - کلوب دات کام

چون این روزا بحث بد حجابی و نحوه مبارزه با اون داغ و پر تنشه برا همین ما هم یکی دو پستمونو به این مطلب اختصاص میدیم تا خیلی هم از قافله عقب نباشیم! بدون نیاز به مقدمه، اصل پوشش بدن سابقه‏اى به اندازه حیات انسان داره و همه به نوعى اون رو لازم مى‏دونن و پوشش اسلامى خانمها یعنی زن در فعالیت‏هاى اجتماعى و معاشرت با مردان، زیبایی هاشوبپوشونه و جلوه گرى و خودنمایى نکنه بنظر میاد رعایت‏ پوشش مناسب براى زن و مرد عامل مهمى در تعدیل و تنظیم غریزه جنسی و در نتیجه سبب شکوفایى همه استعدادهاى انسان به سوى کمال خواهد بود.

نکته قابل توجه اینکه در تحقیقات علمى در مورد فیزیولوژى زن و مرد ثابت شده که مردها نسبت به محرّک‏هاى چشمىِ شهوت‏انگیز از زنها حساس ترند !!!

اسلام بر خلاف سیستم غربى که حضور در جامعه رو با لذت جویى جنسى قاطی کرده و اعتدال جنسى رو بهم ریخته، مى‏خواد لذت جنسى مختص محیط خانواده باشه و اجتماع محیطی برای کار و فعالیت.

* ضرورت پوشش اسلامى در قرآن؛‏

پوشش اسلامى از احکام ضرورى اسلامه و هیچ مسلمانى نمى‏تونه به ضرورت حجاب تردید کنه، چون هم قرآن بهش تاکید کرده و هم روایات بسیارى که نشون می ده رعایت حجاب واجبه . پس حجاب به دوران خاصى اختصاص نداره.* و با هجوم فرهنگ باصطلاح مدرنیتیه ! ارزش اون کم رنگ نمیشه. چرا که حجاب نماد یک سبک زندگیه که در صورت تغییر اون از سوى تمدن منحط غربى، میشه تدریجا شاهد فروریختن مرزهاى تعهد و التزام آیینى و عقیدتى بود. چرا که نگرش غرب منشانه از هیچ گونه التزام و تقیّدی که منافى با سود و لذت باشه بر نمى‏تابه و با حمله به در دسترس‏ ترین سنگرها همچون حجاب، تلاش میکنه مسیر خودش رو برا برداشتن گام‏هاى بعدى هموار کنه.

برخی از گویندگان و نویسندگان نیّت خود رو در انتقاد از پوشش اسلامی، برتر از اونچه قدرت‏هاى بزرگ و پیاده نظام فرهنگى اون‏ها در نظر دارن قلمداد میکنن ! اما به نظر میاد که گفتار و نوشتار شون چه بخوان و چه نخوان عملاً اباحه‏گرى و عدم تقید آیینى را بدنبال داره.

* آثار و فواید رعایت حجاب و پوشش دینى‏؛

اولینش اینه که هیجان‏ها و التهاب جنسى کم می شه و دومینشم این که روابط خانوادگى محکمتر و صمیمیت زوجین بیشتر میشه؛  واضحه که با رواج بى حجابى و جلوه گرى زن ازدواج برای مجردها محدودیت و پایان آزادى‏ و عشق و حال تعریف میشه و متأهلها هی یاد چیزهایی که دارن و ندارن میافتن و خلاصه ... یه وقت دیدی کانون گرم خانواده منجمد شد ! و سومینشم اینکه جامعه منظم میشه و جای هر چیزی معلومه یعنی دختر و پسرى که سر کار و تو دانشگاه به فکر ژیگول بازی باشن دیگه کمتر خیرشون به شریک آیندشون می رسه! البته یه اگر هم داره که بماند ... !!!  و بالاخره چهارم اینکه ارزش واقعی زن آشکار می شه . این بحث ادامه داره . . .  

  *خداوند متعال در آیه 30 سوره نور نخست به مردان مسلمان و سپس در آیه بعد به زنان مسلمان فرمان مى‏دهد از چشم چرانى اجتناب کنند و در رعایت پوشش بدن از نامحرمان کوشا باشند:  "قل للمؤمنین یغضوا من أبصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک أزکى لهم انّ اللَّه خبیر بما یصنعون؛ اى پیامبر! به مردان مؤمن بگو: دیدگان خود را فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته و دامن خود را از نگاه نامحرمان بپوشانند. این کار براى پاکى و پاکیزگى شان بهتر است و خداوند به آن چه مى‏کنند آگاه است".



کلمات کلیدی : حجاب
نویسنده: حسین(یکشنبه 86/2/23 :: ساعت 8:38 عصر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ