• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : شرار خشم
  • نظرات : 3 خصوصي ، 18 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + انتظار تو 

    سلام

    من تو وبلاگتون اشتراك پيداكردم

    مي شه بگين بايد چيكار كنم؟

    پاسخ

    با سلام مجدد؛ نميدونم از اشتراك منظورتون چيه اگه منظور دسترس بودن وبلاگ سين جيم هست، اگه وبلاگ داريد آدرسش رو بذاريد تا تبادل لينك كنيم. موفق باشيد
    + انتظار تو 

    سلام خسته نباشيد. واقعاً زحمت كشيديد.

    من يه سوال در مورد حلال و حروم دارم.

    پدرم يه كارمنده و يا اصلا سر كار نمي ره يا هم اگه ميره كار نمي كنه حالا پولي رو هم كه از بابت كار نكردنش مي گيره مطمئنم كه حرامه.من هم كه فرزندشم و مجبورم هر چي با اون پول واسه خونه مي ده استفاده كنم يا بخورم حالا با اين اوضاع من بايد چيكار كنم

    من خيلي به حلال و حروم معتقدم اما پدرم نه..

    ضمنا چاره ي ديگه اي هم جز خرج پولاي حرومشو ندارم يعني اگه خودم كار مي كردم مطمئنا يه تومن از پولشم حاظر نبودم خرج خودم كنم اما...

    حالا بايد چيكار كنم.من مي دونم مال حروم خوردن چه عواقبي داره اما چاره اي هم ندارم مي شه راهنماييم كنيد يا بگيد بايد با كي اين مسئله رو مطرح كنم .

    لطفا به اين آدرس برام ايميل بزنيد

    پاسخ

    با عرض سلام و آرزوي نيكبختي براي شما؛ خداوند متعال مشكلات خانواده شما را حل فرمايد و احتياجات مالي شما را بر طرف كند. حال كه ديگري متقبل هزينه زندگي شما شده و فردي مسلمان است ,شما بايد كارها و پول هايي را كه به دست مي آورد, حمل بر صحت نماييد و نبايد به او سوء ظن داشته باشيد, مگر اين كه يقين داشته باشدي مثلاً از راه دزدي يا راه نامشروع اموالي را به دست مي آورد و براي شما هزينه مي نمايد. در اين صورت شما مي توانيد بامراجعه به نماينده مرجع تقليد تان در شهرتان , از او اجازه تصرف در اين گونه اموال را بگيرد. هم اكنون مسول واحد به شما اجازه تصرف در اين گونه پول ها را صادر كرد. بنابراين آن شخص كه هزينه زندگي شما را تقبل كرده است , تا وقتي كه يقين به حرام بودن اموال او نداريد, مي توانيد از آنها استفاده كنيد و هيچ گونه اشكال شرعي ندارد و حرام نيست . لزومي ندارد در اين گونه مسائل دقت و كنكاش بيش از اندازه نماييد. در روايات اسلامي وارد شده است :(1)موفق باشيد خدا يار و نگهدارتانپي نوشت ها:1.بحار الانوار, ج 71 ص 187.* با استفاده از آرشيو مرکز ملي پاسخگويي ديني : http://www.pasokhgoo.ir
    + صادق شيرازي 

    با درود

    ميگي براي رفع خشم ياد خدا ميتونه باعث ارزامش روان ميشه... من دقيقا نميدونم بايد به خدا فكر كنم به چي بايد فكر كنم..... .. اين زوركي آدم خودشو به ياد خدا مشغول كنه عاملي هست براي فكر كردن در آن موقع به موضوع خشم.... فكر ميكنم در آن موقع آدم به خودش و موضوع خشم بصورت شهودي و نه احساسي فكر كنه نتيجه بهتري بگيره... چون ياد خدا در آن موقع كردن راهي براي فرار از فكر كردن به موضوعي كه تونسته ما رو به خشم بياره و باعث ميشه ... اتفاقا داد و بيداد كردن و لات بازي و خشم رو بروز دادن هم يك راهي براي فرار از فكر كردن بصورت عاقلانه و شهودي در مورد موضوع خشم هست.... آخه ياد خدا رم به ذهنمان مياريم خشم در گوشه اي از ذهنمون باقي ميمونه و از بين نميره ... يا در مرور زمان تبديل به كينه عقده يا فشار رواني ميشه .

    سلام دوست قديمي
    منو به ياد مياري؟
    فك نكنم...
    به هر حال............ :
    يه چيز مجبورم كرد "موقتاً" سكوتمو بشكنم....
    بازم همون "خوزستان من"....!..... [گل]



    سلام
    آقا كي به روز مي كنيد؟
    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر از لطف شما؛ بزودي بروز ميكنم.
    سلام
    در وفاي عشق تو مشهور خوبانم چو شمع/شب نشين کوي سربازان و رندانم چو شمع
    روز شب خوابم نمي آيد به چشم غم پرست/بس که در بيماري هجر تو گريانم چو شمع

    منو ببخشيد که چند وقتي رو نبودم . يه ماموريت کاري به اصفهان پيش اومده بود که اونجا بودم .
    ممنونم که به وبلاگم سرزديد . و خوشحالم کرديد .
    مطلب خيلي خوبي در باره خشم بود . من كه استفاده كردم .
    با يه مطلب کوچيک دوباره شروع کردم .
    نماز و روزتون هم قبول .
    شاد باشيد .
    پاسخ

    با عرض سلام و آرزوي نيكبختي براي شما؛ ماه ميهماني حضرت دوست بر شما مباركباد ! انشا ء الله سربلند بيرون بيايم اميدوارم در لحظات شاد دعا فراموشمان نكنيد. همواره در پناه حق موفق باشيد.
    + الهه السادات 
    با عرض سلام و تبريک و خسته نباشيد از مطالب خوبتون و تشکر و شرمنده که ايندفعه دير سراغ وبلاگتون امدم اصلا يادم رفته بود. به هرحال موفق باشيد. التماس دعا
    پاسخ

    با عرض سلام و آرزوي نيكبختي براي شما؛ ماه ميهماني حضرت دوست بر شما مباركباد ! انشا ء الله سربلند بيرون بيايم اميدوارم در لحظات شاد دعا فراموشمان نكنيد. همواره در پناه حق موفق باشيد.
    + بي نام 
    سلام من اصلا فكر نمي كردم يه همچين وبلاگهاي هم وجود داره خيلي عاليه موفق باشيد التماس دعا حلالمون كنيد
    پاسخ

    با عرض سلام و آرزوي نيكبختي براي شما؛ ماه ميهماني حضرت دوست بر شما مباركباد ! انشا ء الله سربلند بيرون بيايم اميدوارم در لحظات شاد دعا فراموشمان نكنيد. همواره در پناه حق موفق باشيد.
    خدايــا از من بگيــر هر آنــچه را كه تــو را از من مـي گيـرد...(عمومي)سلام به شما.اميدوارم حالتون خوب باشه و شاد باشيد.شما و همه ي دوستانتون دعوتين به متن سه سالگي وبلاگ آدمكها...شاد باشيد و پاينده.ياحق
    پاسخ

    با عرض سلام و آرزوي نيكبختي براي شما؛ ماه ميهماني حضرت دوست بر شما مباركباد ! انشا ء الله سربلند بيرون بيايم اميدوارم شما در لحظات شاد دعا فراموشمان نكنيد. همواره در پناه حق موفق باشيد.
    سلام ، وبلاگ خوبي داريد. انشالله موفق باشيد. به وبلاگ نو پاي ما نيز سري بزنيد و حتما انتقادات و پيشنهادات خود را بيان بفرماييد که در بهبودي مطالب بکوشيم. ممنون
    التماس دعا
    پاسخ

    با عرض سلام و آرزوي نيكبختي براي شما؛ حلول ماه ميهماني حضرت دوست بر شما مباركباد ! انشا ء الله سربلند بيرون بيايم اميدوارم شما در لحظات شاد دعا فراموشمان نكنيد. همواره در پناه حق موفق باشيد.

    سلام

    خيلي جالب بود و كاربردي. دستتون درد نكنه. براي اونايي كه مي خوان قدم به قدم مهربون شن نسخه اي ندارين؟

    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر از شما برادر فاضل و پرتلاش؛ مهربان شدن، هزينه زيادي نمي‏خواهد، فقط، از خودگذشتگي، تواضع و صداقت طلب مي‏كند. چه بسا خودخواهي يا كمرويي مانع اظهار محبت مي‏شود. بايد با اين دو صفت ناپسند مبارزه كرد و با خوشرويي و افتادگي، زيباترين واژه‏هاي محبت و مهرباني را نثار ديگران نمود . همواره در پناه حق موفق باشيد.
    اگه فقط يكي از خصوصيات بدمون رو تو اين ماه كنار بذاريم حتما بهشتي ميشيم.
    پاسخ

    با عرض سلام و آرزوي نيكبختي براي شما؛ در ابتدا بايد صفات ناپسند را شناخت و پس از آگاهي يافتن از آن لازم است بر اصلاح و جايگزيني صفات شايسته تصميم جدي به عمل آيد. علماي اخلاق براي اين منظور چهار مرحله را پيشنهاد كرده اند:1- مشارطه: در اول روز مثلاً با خود شرط كند كه امروز بر خلاف فرمودة خداوند تبارك و تعالي رفتار نكند و اين مطلب را تصميم بگيرد.2- مراقبه: در تمام مدت شرط، خود را ملزم به عمل كردن به آن بداند.3- محاسبه: در پايان هر سال يا ماه و هفته يا در پايان روز به محاسبه كارهاي خود بپردازد. امام علي(ع) مي فرمايد: "كسي كه به حساب خود برسد بر عيوب خويش واقف مي شود و از گناهانش با خبر مي گردد و به دنبال آن، عيوب را اصلاح مي نمايد".14- معاتبه(انتقاد از خويش): انسان پس از آن كه از محاسبه فراغت حاصل شد و خود را مقصر شناخت بايد خود را مجازات و سرزنش نمايد. امام علي(ع) مي فرمايد: "هر كس از خود بدگويي كند خود را اصلاح كرد، و هر كس خودستايي نمايد خويش را تباه كرده است".2بزرگان از اين راه صفات ناپسند را از خود دور مي كرده اند. در حالات مرحوم آيت الله بروجردي نقل شده كه هر گاه عصباني مي شد علاوه بر اين كه از آن شخص عذر خواهي مي كرد نذر مي كرد فرداي آن روز روزه بگيرد و بدين ترتيب، خود را در برابر اين كار كوچك، معاقبه مي فرمود.3همواره در پناه حق موفق باشيد.1. غررالحكم، ج 5، ص 399.2. غررالحكم، ج 5، ص 399.3. ناصر مكارم شيرازي، اخلاق در قرآن، ج 1،‌ص 264 با تلخيص.

    سلام عزيز

    اي فرزند آدم! در هنگام ‌خشم مرا به ياد آور تا من نيز هنگام غضب به ياد تو باشم

    تاثير گذار بود

    التماس دعا

    يا علي

    پاسخ

    با عرض سلام، تشكر و آرزوي نيكبختي براي شما؛ ماه ميهماني حضرت دوست بر شما مباركباد !انشا ء الله سربلند بيرون بيايم اميدوارم شما در لحظات شاد دعا فراموشمان نكنيد. همواره در پناه حق موفق باشيد.

    حسين آقا

    سلام

    از ديدن وبلاگ زيبا و جذاب شما بسيار خوشبخت و خداوند را شاكرم.

    هر چند مطالبي كه از دل برايد و با تحقيق همراه باشد و به سبكي خودماني نوشته شود بيشتر به دل مي نشيد و به نظر من سبك مطالب شما قابل قياس با وبلاگ اين جانب نيست اما چون هم صنف هستيم و شايد تا حدودي علاقه منديمان در يك راستا باشد از شما دعوت مي كنم تا به وبلاگ تمرين اخلاق هم سري بزنيد و در ضمن ورود شما را به جمع پيوندهاي اين وبلاگ گرامي ميدارم.

    سبز و باراني باشيد

    سلام برادر

    خسته نباشيد

    رمضان المبارك بر شما هم مبارك

    امان از دست اين غضب كه گاهي در چشم به هم زدني آدم را از آدميت خارج و به عالم حييوانها هدايت ميكنه

    خدايا تئ كمكمان كم

    پاسخ

    موقع خشم و غضب چه دعايي بخوانم تا باعث آرامشم شود؟ غضب شعله اي از آتش است كه در دل افروخته مي شود و حالت افراطش بسيار مذموم و خطرناك است. بايد انسان ريشه هاي غضب را بخشكاند. ريشه هاي غضب در وجود انسان عبارت است از : تكبر، عيب جويي، مسخره كردن، لجوج بودن و شدت علاقه به مال و مقام. كسي كه سعادت خود را خواهان است، لازم است صفات ناپسند و بدبخت كننده را از خود دور كند تا بتواند در موقع غضب خود را كنترل كند. به دعايي كه براي فرونشاندن و خاموش كردن آتش غضب مفيد باشد، دست نيافتيم، ولي در روايات براي خاموش كردن غضب چند چيز ذكر شده است:1 - گفتن "اعوذ بالله من الشيطان الرجيم".(1) و پناه بردن به خدا از شر غضب. گفتن اين كلمه انسان را متوجه مي كند كه غضب حالت شيطاني است و ابليس دشمن انسان است و نبايد آدمي به حرف شيطان گوش دهد. اگر گوش داد، به ضررش تمام مي شود.توجه به اين مسايل به فروكش كردن غضب كمك مي كند.2 - وضو گرفتن (مخصوصا با آب سرد) رسول خدا (ص) فرمود: "غضب از شيطان است و شيطان از آتش خلق شده و آتش را آب خاموش مي كند، پس وقتي كه غضبناك شديد، وضو بگيريد".(2)3 - تغيير حالت دادن . امام باقر (ع) فرمود: "اگر در حال ايستاده عصباني شديد، بنشيند و اگر در حال نشسته غضبناك شديد، بايستيد".(3)4 - ساك شدن و حرف نزدن . علي (ع) فرمود: "غضب را با سكوت مداوا كنيد".(4)5 - تفكر در ثواب و منفعت فرونشاندن غضب . رسول خدا (ص) فرمود: "هر كس غيظ و عصبانيتش را فرونشاندن، خداوند قلبش را پر از ايمان مي كند".(5) نيز فرمود: "هر كس غضبش را نگه دارد، خداوند عذابش را از وي نگه مي دارد".(6)در هنگام خشم و غضب ، انسان بايد آهسته آهسته آن را فرونشاند، نه اين كه به يكباره آن را فروبرد.6 - ياد خدا. خداوند به حضرت داود وحي كرد: "هر وقت بندة من موقع عصبانيت مرا ياد كند، در روز قيامت او را ياد مي كنم".(7)7 - تفكر در عواقب خطرناك غضب كه ممكن است دنيا و آخرت را به باد دهد. رسول خدا (ص) فرمود: "جهنم دري دارد مخصوص انسان هايي كه غضب خود را به وسيلة گناه خاموش مي كنند. اين گونه افراد از آن در وارد جهنم مي شوند".(8) امام صادق (ع) فرمود: "غضب كليد هر شرّ است".(9) علي (ع) فرمود : "غضب مركب شيطان است".(10) علي (ع) فرمود : "دشمن ترين دشمن انسان غضب و شهوت او است".(11)پي نوشت ها:1 - سيد عبداله شبّر، اخلاق، ص 250.2 - 11 - محمد محمدي ري شهري، ميزان الحكمة واژة غضب، شماره: 14983، 14988، 15022، 15036، 1504715049، 15053، 15057، 15058؛ 15061.با استفاده از آرشيو مركز ملي پاسخ به سوالات ديني http://www.pasokhgoo.ir
       1   2      >