قرباني كردن در واقع نوعي جهاد با نفس درجهت زدودن تعلقات و وابستگي هاي دنيايي و مادي و رهايي از زندان مال پرستي و دنياطلبي است .
بنابراين قرباني نمادي از قرباني كردن هواهاي نفساني و ذبح نفس اماره است. دستور خداوند به حضرت ابراهيم (ع) در مورد ذبح حضرت اسماعيل (ع) از احكامي است كه به اصطلاح اصوليين ((مصلحت در نفس امر است, نه در متعلق آن))؛ يعني خداوند نمي خواهد كه اهريمن ذبح شود؛ بلكه حكمت اين دستور آن است حضرت ابراهيم (ع) در پرتو اين عمل با سرسخت ترين و ريشه دارترين عامل تعلق نفس كه حب فرزند است مبارزه كند و با اطاعت از خدا تعلق نفساني را ريشه كن سازد. از طرف ديگر حضرت اسماعيل (ع) نيز با آماده شدن براي قرباني با خودخواهي و حب نفس خود مبارزه مي كند و هر دو با تمام وجود الهي مي شوند. بنابراين دستور ياد شده نقش تربيتي بزرگي در جهت رهايي از زندان نفس و تعلقات آن دو پيامبر (ع) داشته و مقام و منزلت آنان را نزد خداوند بالاتر برده است بدون آن كه عملا اسماعيل كشته شود.
واييييي
اشتباه شد
اين آدرس درست منه
شرمنده درستش مي كني ؟؟؟
سلام حسين جان
ممنون كه اومدي
عيد شما هم مبارك باشه
ديدي اومدم
در ضمن هر روزآپم
دوست داشتي بيا
سلام
دوست عزيز به اميد اينكه ما هم به اين زيارت نصيب شويم
قشنگ و رسا نوشتيد
ادم را به هواي ان ميكشانه مطالب شما
ممنون از حضور سبزتان
سفر معنوي حج سفر از نفسانيات است به معنويات سفراز خودي خود وپيوند با آن يگانه
خوش به حال كساني كه در اين سفر روسپيدند
التماس دعا
بينهايت زيبا بود
اگرچه هنوز حج تمتع را تجربه نكردم
اما به همين كوتاهي هم كه گفته شد در اونجا كه گفته ايد
سرتراشيدن عظمت كوچكي بيشتر بنده را در مقابل پروردگار نسبت به كوتاه كردن ناخن در مرحله قبل نشان ميدهد و شايد اهميت كفاره دادن كسي كه اگر سر خود را در مرحله ي اول بتراشد...
معاني لطيفي در اين اعمال نهفته است كه وقتي آدمي ميفهمد درك انجام آن برايش لذت بخش ميشود
التما س دعا
يا حق
از اين كه به من سر زدي ممنون
بازم بهم سر بزن
منو با اسم روژين لينك كن
منم شما رو ميلينكم
تا بعد