سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
دسته بندی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان













اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
یاهو
داغ کن - کلوب دات کام

           این بار می خوام با اجازتون یه بحث داغ با همدیگه راجع به آشنایی از طریق چت و ازدواج های مجازی! داشته باشیم. و اینکه رابطه ای که از طریق چت ایجاد می شه تا چه حد قابل اطمینانه ؟ البته این چیزها جای حرف زیاد داره و تو این مجال محدود نمیشه به همه جوانب اون پرداخت اما قبل از هر چیز باید توجه داشت که چت هم مثل هر وسیله ارتباطی پیشرفته ای استفاده های مثبت و منفی داره ولی مسئله اینه که شناخت لازم برای ازدواج خیلی جامع تر و محسوس تر از اون هست که از این طریق به سادگی بدست بیاد؛ تازه نامزد اینترنتی! باید همیشه این احتمال رو از پشت مونیتور بده که ممکنه طرف مقابلش حقیقت رو عنوان نکنه و یا در مورد خودش داره مبالغه میکنه تا جایی که بعضی میگن:  "چت دنیای دروغهاست ! "

پس نمیشه به عنوان یک ابزار جدی در جهت شناخت افراد بهش فکر کرد ولی میتونه شروعی برای ایجاد آشنایی و ارتباط باشه منوط به اینکه به واقعیت نزدیک شه چون دو طرف از نزدیک به هم دسترسی ندارن و نمی تونن دوست و رفیقا و خونواده و جد و آباد همو دربیارن !

اصولا ما اگر با این دید وارد چت بشیم که دنیای اینترنت یک دنیای مجازیست و نباید عاطفه ای براش قائل شد، اگر جنبه عاطفی به اون دادیم به دلیل ایجاد وابستگی های روحی و عاطفی یک رابطه ساده به مشکلی تبدیل می شه که گاه اثرات جبران ناپذیری تو زندگی ما خواهد داشت، چون ابتدای هر رابطه چتی دو طرف فارغ از تفاوت های فرهنگی، اقلیمی و... که با هم دارند، این رابطه رو  پی ریزی کردن، و حالا که یه گره عاطفی تو ارتباط اونها ایجاد شده و طرفین تمایل به ارتباطی فراتر از سطح اینترنت دارند این تفاوت ها جلوه می کنه !

این ارتباط مجازی یا غیرعادی (از اون نظر! ) چون اغلب بر اساس احساسات صورت می گیره، عشقولانه هایی رو هم پیش میاره که تو شرایط خاص دوران جوانی، بیشتر دارای منشأئی شهوانی و گذراست تا حقیقی و پایدار ! و  خیلی اوقات طی یک روابط پنهانی بعدی قبل از اینکه به این حرفا برسه کار از کار می گذره و . . .  و بقول شاعر :

عشق چون آید برد هوش دل فرزانه را      دزد دانا می کشد اول چراغ خانه را

واقعا چطور بعضی ها آینده زندگی خودشونو از طریق چت رقم میزنند ! در حالی که میدونن اگر با صد آی دی دیگه هم با فرد مورد نظر چت کنن باز همون کلمات محبت آمیز رو با قدری تلاش میتونن بشنوند!  

کسی میگفت اوایل که تازه اینترنت در ایران و بخصوص در تهران راه افتاده بود من اعتیاد زیادی به چت کردن داشتم و البته دوستان زیادی هم پیدا کردم من از طریق چت با دختر خانمی آشنا شدم و شماره تلفن ردوبدل کردیم و خلاصه قرار گذاشتیم که همدیگه رو ببینیم ولی چشمتان روز بد نبینه ! اونروز من فرار رو بر قرار ترجیح دادم و تا مدتها این خانم به خانه ام زنگ می زد !

 یکی دیگه میگفت ازدواج من از طریق همین چت رومها صورت گرفت اونچه که عملا بعد ازدواج دیدم شخصیت رفتار و پندار متفاوتی بود که با مهارت در پشت الفاظ زیبای دوران چت پنهان شده بود ؛ نه تنها همین موضوع آسیب عمده ای به زندگی مشترکم زد،  بعد از ?-? سال چت عامل جدائی ما هم شد!

خلاصه اینکه اگه قبل از اینکه خیلی در مورد ازدواج پیش بریم هوشمندانه مسئله رو با خونواد یا یه آدم فهیم به مشاوره بذاریم، چت هم وسیله خوبی می شه البته به شرط رعایت نکات اخلاقی لازم !

منتظر باشین !  بحث چت ادامه داره ! :

          چندین که برشمردم از ماجرای عشقت(!!!)     

                                                            اندوه دل(...) نگفتم الا یک از هزاران !



کلمات کلیدی : چت، خانواده و ازدواج
نویسنده: حسین(سه شنبه 85/12/8 :: ساعت 12:47 صبح)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ