سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
دسته بندی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان













اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
یاهو
داغ کن - کلوب دات کام

سلام خدمت دوستان عزیز ! بحث این پست راجع به اونایی هست که با اولاد دار شدن به مقام پدری و مادری رسیدن! یا تصمیم دارن و منتظر پدر و مادر شدن هستن‌! درواقع بحث این دفعه و انشاء الله چند پست دیگه، راجع به اینه که چه کنیم تا بچه‌های صالح و سالمی داشته باشیم؟ حتما همه دلشون می خواد بچه های سالم و صالحی داشته باشن اما گاهی به نظر می رسه سالم نگه داشتن بچه ها خیلی راحت تر از صالح نگه داشتنشونه‌! تو این مسئله که از چه زمانی اقدام به تربیت دینی بچه ها کنیم بین کارشناسا، روانشناسا و ... اختلافه، ولی می شه گفت بهترین زمان کار کردن روی تربیت بچه ها قبل از تولده؛ عجیبه نه‌؟! البته راهکارهای خیلی خوبی برای این کار وجود داره . می خواهید بدونید ؟ با ما همراه باشید‌.‏

از زمینه سازی های قبل از تولد شروع می کنیم‌. یکی از تاثیرگذار ترین مسائل روی بچه ها خود پدر و مادر ها هستن پس هرکس به داشتن یه فرزند صالح اهمیت می ده در درجه اول باید سعی کنه همسر صالحی انتخاب کنه‌. فکر می کنم در این زمینه یک حدیث از پیامبر دنیا و آخرتمونو کفایت کنه‌!: «‏بکوشید همسران هم سطح و هم شأن را برای خود انتخاب کنید و برای پرورش و رشد نطفه های خود بهترینها را برگزینید. » 1 به طور کلی برای انتخاب شوهر به سه ویژگی تقوا‌، امانتداری و اخلاق از همه بیشتر تاکید شده و برای زن به اصالت خانوادگی و شجاعت و نداشتن کمبودهای شناختی و ذهنی و ... بیشتر تاکید شده و  از این نکته می شه نتیجه گرفت که بچه ها صفات عاطفی و شناختی رو بیشتر از مادر به ارث می‌برن و صفات اخلاقی رو از پدر‌.

مرحله بعدی توجه به آداب اسلامی در آمیزشه‌؛ در دین ما آداب بسیاری در مورد زمان ، مکان و کیفیت حالات جسمی و روانی افراد موقع آمیزش به خاطر تاثیرات عمیق آون روی فرزندان توصیه شده و این آداب آنقدر مهمّ‌اند که حضرت رسول (صلّی الله علیه و آله وسلّم) در مورد اونها به امیرالمومنین (علیه السّلام) می فرماید: «مسائل مربوط به آمیزش را آنچنان که من برایت توضیح می‌دهم نگهدار، همان طور که جبرئیل به من آموزش داد و من آنها را حفظ کردم. »2 بالاخره آخرین مرحله تربیت قبل از تولد‌، دوران بارداریه3‌. در این دوران برای خوراکی که مادر می خوره‌، کارهایی که می کنه‌، چیزهایی که می بینه و میشنوه، همه و همه توصیه های زیادی شده که پایبندی به اونها بدون شک تاثیرات خودشونو روی بچه ها به خوبی نشون خواهند داد‌‌4‌؛ و اما برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تربیت دینی بچه ها بعد از تولد در صورت تمایل پست‌های بعدی ما رو دنبال کنید!

 1.مجلسی، بحار الأنوار ، ج 103، ص 236، روایت 29، باب 3.

 2. میرزا حسین المحدث النوری، مستدرک‌الوسائل،ج14، ص192.

 3. تربیت مذهبی کودک، سید مجتبی موسوی زنجانرودی

4. معرفی مقالاتی در این باره :     http://old.tebyan.net/teb.aspx?nId=14566



کلمات کلیدی : آسیب شناسی روابط دختر و پسر
نویسنده: حسین(دوشنبه 87/2/30 :: ساعت 12:43 صبح)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ