سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
دسته بندی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان













اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
یاهو
داغ کن - کلوب دات کام

همه آدما موقعی که به هم می رسن یه روشی برای احوالپرسی و ابراز احساسات ابداع یا انتخاب کردن؛ اسلام هم به ما سلام کردن رو یاد می‌ده، چرا که سلام، یعنی رحمت، پس وقتی به هم می‌رسید برای هم طلب رحمت کنید . معنی این کار اینه که اون پرچم سفیده که نشونه صلح و صفاست رو به طرف نشون بدیم. در ضمن بهشت هم دارالسّلامه، یعنی محل سلامت، امنیت و رحمت؛ پس باید سعی کنیم فضامون بهشتی باشه. سلام قول خدا، اولیای خدا، ملائکه و بهشتی‌هاست.

حالا در میون بچّه مسلمونا، که از پیشینه غنی تمدن و فرهنگ برتر خویش غافل‏اند، تو چت و ... گاهی دیده شده هنگام ارتباط با دوستان و آشنایان، بجای واژه قشنگ الهی سلام، از واژه‏های غربی هِلّوو ... هااای و ...  استفاده میکنن. 

 وقتی به آدم سلام می‌کنن واضحه که بالاخره باید یه جوابی بهشون بدیم. خدا به ما فرموده: "هرگاه به شما تحیّت گویند پاسخ آنها را به بهتر از آن بدهید؛ یا به همان گونه پاسخ گویید؛ خداوند حساب همه چیز را دارد. نساء آیه 86 " فرقی نمیکنه ممکنه سلام و تحیت شما در قالب یه رفتار بروز و ظهور داشته باشه مثل حکایت کنیزی که وقتی با امام حسین برخورد بسته‌ای ریحان به حضرت هدیه کرد امام هم پاسخ این عمل او رو به بهتر از اون دادند و در مقابل آزادش کردند.

نکته لطیفی هم اینجاست که جواب سلام ثوابش به سلام نمی رسه. که مجال تفصیلش فعلا نیست، همین قدر بدونیم که اگه وایسیم تا بهمون سلام کنن از 70  حسنه یکی بیشتر گیرمون نمیاد و بقیه‌اش از جیبمون رفته!!!

بهر حال اسلام کلاّ به آداب معاشرت خیلی اهمیّت داده و سلام نمونه کوچک‌شه، رعایت بهداشت و تمیزی نمونه‌ای دیگه از این آموزه‌های معاشرتیه در حالی که متاسفانه کوتاهی ‌های زیادی از جانب برخی میشه بطوری که اگه قسمت شد از این کشور رفتی بیرون حتما برمی‌خوری به غیر مسلمونایی که اگه تر و تمیز باشی از دیدنت انگشت به دهن می‌مونن . هیچ می‌دونی چرا‌؟! چون فکر می‌کنن اسلام به تمیزی اهمیّت نمی‌ده! و مسلمونا آدمای ژولیده و نامرتبّی هستن! اونوقت بیا و ببین تو دستورات اسلام چه قدر به تمیزبودن، عطر و مسواک زدن و ... به خصوص موقع بیرون رفتن توصیه شده. خود پیامبر(صلّی الله علیه و آله وسلّم) از تمیزترین بندگان خدا بودند.  جالبه که گاهی می‌بینی کسی رفته خارج و اونجا بدترکیب‌‌تر شده! و می‌گه کسی اینجا مارو نمی‌شناسه...! اونوقت می گن چرا می‌گی مسلمون نامرتّبه‌!

و نمونه دیگه اینکه تو آموزه‌های متعالی اسلام در معاشرت، اومده که علی(علیه السّلام) فرمود:"درباره همسایگان از خدا بترسید که این سفارش پیغمبر شماست که پیوسته در مورد همسایگان سفارش می‏کرد تا بدان جا که گمان بردیم آن‏ها را وارث یکدیگر معرفی خواهد کرد"!به روی خودت نمیاری همسایت بود ؟! خیلی باکلاسی که از حالش خبر نداری ؟!

دوستت مریض شده ؟ خوب پاشو برو دیدنش. اصلا این جوری حالش زود تر خوب می‌شه. می‌گی نه؟، امتحان کن! چی بگم دیگه ...   تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...



کلمات کلیدی : آسیب شناسی روابط دختر و پسر
نویسنده: حسین(یکشنبه 86/10/23 :: ساعت 5:2 عصر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ