• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : فرزند سالم و صالح ؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 12 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + نرگس 
    سلام من چون خودم نميتونستم بچه بدنيابيارم بچه ام را گذاشتم تو رحم يه خانم ديگه كه نماز نميخونه اصلانميدونم زن خوبيه يا نه فقط خدا ميدونه به نظرتون تو اخلاق بچه ما تاثير ميزاره من از دور براش دعا ميكنم الهي بميرم براش
    + مادر 

    سلام حاج آقا

    من 4 ماهه باردارم و با جستجو درباره موضوع تربيت قبل از تولد به وب شما رسيدم اما متاسفاته مطلب شما را جامع و کامل نيافتم.از شما خواهش ميکنم اگر در رابطه با اين موضوع کتاب يا مطلبي سراغ داريد به من معرفي کنيد.

    با آرزوي وفيق الهي

    با پاسخ به سؤال ارسالي ديگه اي در وبلاگ عقيدتي، اين وبلاگ به روز شد.

    سؤال « آيا وجود شياطين و شرارتها در عالم با احسن الخالقين بودن خدا در تناقض نيست؟»

    براي مطالعه پاسخ سؤال و نقد و مباحثه در رابطه با اين پاسخ در از حضور شما در وبلاگم استقبال مي کنم.

    سلام به نظر من تربيت مهمترين مسئوليت پدر و مادر نسبت به فرزند است. آينده ي كودك در گرو رفتار صحيح والدين و نشان دادن عكس العملهاي مناسب در موقعيتهاي خاص است. در عين حساس بودن تربيت صحيح، با عمل به چند نكته مي توان با موفقيت بدان رسيد.

    ما به عنوان والدين موفق بايد فرزندانمان را به گونه اي ترغيب كنيم كه از درون ، احساس خوبي نسبت به خود داشته باشند و اعتماد به نفسشان تقويت شود و احساس كنند مورد علاقه ي ما هستند. اگر فرزندان توسط ما در چنين شرايطي قرار گيرند ديگر برآورده نشدن نياز به قدرت يا محبت، آنها را به سمت انحراف نمي كشد. چند روش زير به كودكان ما كمك مي كند كه حس بهتري نسبت به خود پيدا كنند و احساس امنيت كنند.

    سلام برشما، اميدوارم حالتون خوي باشه لطفا اگه ممكنه در مورد اينكه چگونه مي‌توان كودك را با حيا و با انضباط و پاكيزه تربيت كرد، راهنمايي بفرمايين. پيشاپيش روز شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا را تسليت عرض ميكنم.

    پاسخ

    با سلام و احترام؛ و عرض تسليت وفات حضرت زهرا (سلام الله عليها)، مؤثرترين راه براي انتقال ارزش‌ها و از جمله حيا و انضباط و بهداشت به فرزندان، از روش الگويي است، يعني پدر و مادر با رفتار و كردار خود فرزندان خويش را با اخلاق پسنديده و آداب زندگي آشنا كنند.
    كودك بيش از آن كه بشنود، مي‌بيند، زيرا كودك به ويژه در مسائل اخلاقي، بيش‌تر از گوشش. از چشم استفاده مي‌كند. امام علي(ع) مي‌فرمايد: "دل كودك همچون زميني خالي است كه هر بذري در آن پاشيده شود مي‌پذيرد"(1).
    ايتارد، بنيان‌گذار روان‌شناسي باليني مي‌گويد: "ذهن كودكان مانند صفحه سفيدي است كه آماده نگاشتن تجارب محيطي است كه در آن زندگي مي‌كنند. اگر توقع داريم بچه‌ها تميز و مرتب باشند، بايد خودمان براي آنها مثال‌ها (الگوهاي) خوبي باشيم. بچه‌ها به كساني كه به ديگران نحوه رفتار كردن را گوشزد مي‌نمايند اما خودشان به آن عمل نمي‌كنند، اعتماد پيدا نمي‌كنند. والدين نه تنها يك الگوي خوب براي كودكان مي‌باشند، بلكه مشوق خوبي هم براي آن‌ها خواهند بود".
    براين اساس لازم است والدين از به زبان آوردن الفاظ زشت و ركيك جلوگيري كنند تا فرزندانشان با حيا باشند، نيز در روابط زناشويي نهايت دقت را مبذول دارند و فرزندشان را از دوستي با بچه‌هاي بدزبان باز دارند. در مورد پاكيزگي نيز اوّلاً به آن‌ها طريق صحيح مسواك زدن و صابون زدن را بياموزيد، ثانياً خود عامل به آن باشند و فرزندان را نسبت به اين امر تشويق نمايند. در مورد انضباط نيز اولاً خود منضبط باشند، ثانياً جاي خاصي براي قرار دادن لوازم و پوشاك فرزند قرار دهند تا كودك به آساني بتواند انضباط را رعايت نمايد. * 1. نهج البلاغه، نامه 31. همواره در پناه حق موفق باشيد. با استفاده از آرشيو مركز ملي پاسخگويي ديني؛ آدرس سايت: http://www.pasokhgoo.ir

    در قم انجام شد؛توليد نرم‌افزار فرزند صالح براي زوج‌هاي جوان؛

    به گزارش خبرگزاري رسا، نرم ‌افزار فرزند صالح ويژه زوج‌هاي جوان توسط مؤسسه نرم‌افزاري كوثر، در قم طراحي و توليد شد. زينب سوادچي، مجري اين طرح كه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، هدف از طراحي و توليد اين نرم‌افزار را رفع خلأ موجود در بازار نرم‌افزارهاي اسلامي و سيستم‌هاي آموزشي تربيت فرزند عنوان كرد. وي رويكرد اين نرم‌افزار را در زمينه تربيت فرزند رويكردي نو عنوان كرد و افزود: نرم‌افزار فرزند صالح، يك خانم مسلمان را از ابتدايي‌ترين مراحل تربيت فرزند و حتي پيش از ازدواج در جهت توليد فرزندي سالم راهنمايي كرده و بستر مناسبي را جهت تربيت ديني به او معرفي كند. مجري طرح نرم ‌افزاري فرزند صالح، تصريح كرد: در اين نرم‌افزار موضوعاتي همچون مستحبات، اعمال عبادي، مراقبت‌هاي پزشكي و هر آنچه كه يك مادر مسلمان پيش از بارداري و در طول اين دوران بايد بداند، در هشت بخش؛ آمادگي براي بارداري، دوران بارداري، تولد نوزاد، پس از تولد، بارداري هفته به هفته، نام‌گذاري نوزاد، گالري و همسران بخوانند، به تفصيل گنجانده شده است. وي با بيان اين مطلب كه تمامي بخش‌هاي اين نرم‌افزار داراي گويش مي‌باشد، ادامه داد: در بخش‌هاي مختلف اين نرم‌افزار احاديث مربوط بررسي شده و به صورت آميخته با مسائل پزشكي روز، در محيطي زيبا و به دور از پراكندگي‌هاي متداول در نرم‌افزارهاي موجود بازار، طراحي شده است. سوداچي افزود: يكي از نقاط قوت اين نرم‌افزار بخش بارداري هفته به هفته است كه در فضايي صميمي و با بياني عاميانه مسائل، مشكلات و راهنمايي‌هاي هر هفته از بارداري را به تفكيك ارائه نموده است. وي با اشاره به قابليت چاپ كليه متون اين نرم‌افزار گفت: احكام مادران بر‌ اساس رساله عمليه حضرت امام خميني(ره) تنظيم و موارد اختلافي با رساله يازده مرجع تقليد(حضرات آيات خويي، گلپايگاني، اراكي، تبريزي، فاضل لنكراني، مقام معظم رهبري، بهجت، سيستاني، شبيري زنجاني، مكارم شيرازي و صافي گلپايگاني) تطبيق داده شده است. سوداچي، فيلم مراحل رشد(سونوگرافي چهار بعدي از جنين در طول بارداري)، نمايه 30 كتاب مرتبط با موضوع نرم‌افزار و گزيده‌اي از چند كتاب ارزشمند در زمينه بارداري و شيردهي را از قسمت‌هاي بخش گالري عنوان كرد. اين نرم‌افزار كه با همكاري جمعي از بانوان پژوهشگر حوزه و دانشگاه و مشاوره اساتيد برجسته اين حوزه(مذهبي و پزشكي) در مدت يك سال طراحي و توسط مؤسسه نرم‌افزاري كوثر توليد و عرضه شده است. مؤسسه نرم‌افزاري كوثر طي يك سال گذشته با توليد نرم‌افزارهايي با عناوين، موبايل اسلامي آواي قرآن، مفاتيح الجنان گويا، رساله يازده مرجع تقليد، عصر عاشورا، بچه مسلمان و ... از جمله مؤسسه هاي مطرح در عرصه توليد نرم‌افزار در كشور است. علاقه‌مندان براي تهيه اين نرم‌افزار مي‌توانند با شماره تلفن 7746740-0251 تماس حاصل و يا به سايت اينترنتي www.nkqom.ir جهت خريد اينترنتي مراجعه كنند.

    پاسخ

    با سلام و احترام؛ طراحي و توليد اين نرم افزار رو به شما و همه علاقمندان به تربيت ديني تبريك عرض ميكنم.

    با سلام و خسته نباشيد به نظر شما چرا خداوند در قرآن اولاد را بلا و دشمن دانسته است؟

    پاسخ

    با سلام و احترام؛ خداوند در قرآن، در موارد مختلف از فرزندان به عنوان فتنه و وسيلة آزمايش، ياد كرده است. قرآن مجيد مي فرمايد: "واعلموا انما اموالكم و اولادكم فتنة؛ بدانيد اموال و اولادتان وسيله آزمايش شما هستند".(1)چگونگي به دست آوردن اموال و چگونگي خرج كردن آن ها و ميزان دلبستگي به آن ميدان آزمايش بشر است. عشق به فرزند نيز سبب مي شود كه حرام را حلال و حلال را حرام بشمرند و براي تأمين آيندة او تن به هر كاري بدهند و هر حقي را زير پا بگذارند! قرآن هشدار مي دهد كه به هوش و مواظب باشند علاقه به امور مادي، پرده بر چشم و گوش آن ها نيفكند.(2)البته در يك آيه مي فرمايد: "اي كساني كه ايمان آورده ايد بعضي از همسران و فرزندانتان دشمنان شما هستند از آن ها برحذر باشيد.(3) ولي منظور همه فرزندان و همسران نيستند بلكه بعضي از افراد كه از راه دوستي افراطي يا به قصد منافع خود مانع تقرب والدين به پروردگار مي شوند كه اين اختصاص به فرزندان و همسران ندارد بلكه شامل هر شخص يا گروهي مي شود كه مانع فرمان ا لهي مي گردند. همواره در پناه حق موفق باشيد.1. انفال (8) آيه 28.2. تفسير نمونه، ج7، ص 138.3. تغابن (64) آيه 14.با استفاده از آرشيو مركز ملي پاسخگويي ديني؛ آدرس سايت: http://www.pasokhgoo.ir

    سلام

    بسيار آموزنده بود

    سلام
    اگر ميخواهيد اين امکانات را رايگان داشته باشيد

    1- صفحه خانگي _HomePage_شدن خودکار >بدون اجازه< صفحه وبلاگ شما در مرورگر هاي بازديدکنندگان

    2- عوض کردن نام وبلاگ خود به نام کوتاه و دلخواه با پسوند داتکام
    33IR.Com.نام وبلاگ خود.Www

    3- امکان معرفي وبلاگ شما توسط بازديد کننده ها به يکديگر

    4-نمايش آمار وبلاگ شما از قسمت کنترل پنل سايت
    براي اين کار
    به سايت

    WWW.33IR.Com
    برويد و يک نام کوتاه در صفحه اول انتخاب کرده و در صفحه بعد فرم را پر کرده و آدرس وبلاگ خود را صحيح وارد کنيد و مراحل را تا آخر برويد

    مثال
    Http://Www.amoozeshejava2008.Blogfa.Com
    تبديل به
    Http://Www.java.33Ir.Com
    +
    امکانات بالا
    *******

    سلام به همه دوستان
    من جايي شنيدم كه مي گفتند براي داشتن نسل صالح خيلي دعا كنيد چون دعاي پدر و مادر حتما حتما در حق فرزند اجابت مي گردد. قبل از بسته شدن نطفه حتما براي صالح و سالم بودن آن دعا كنيد حتي اگر نطفه هم بسته شده باشد دير نشده دعاي شما مي تواند سرنوشت فرزند را تغيير دهد.
    در قرآن آمده كه حضرت ابراهيم( در مورد اسم پيامبر شك دارم اگر اشتباه بود هركس مي داند تصحيح كند) به خدا گفته آيا رسالت را به فرزندان من هم مي دهي و خدا پاسخ داده رسالت من به ظالمين نمي رسد
    ابراهيم آنقدر در حق فرزندان خود دعا كرده كه صالح باشند و همانطور كه مي دانيم نسل حضرت محمد(ص) از نسل ابراهيم است . ببينيم چقدر دعا تاثير دارد
    پس بياييم اول براي همديگه و بعد براي خودمون دعا كنيم كه نه تنها فرزندانمون بلكه نسل بعد از ما نيز سالم و صالح باشند
    + نورالدين علي نقي 

    با عرض سلام و آرزوي موفقيت براي شما؛ آيا عالم ذر يا الست يعني عالمي كه ما قبل از تولد در آن جا بوديم واقعاً وجود دارد؟ ممنون ميشم توضيح بدين . خدانگهدارتان

    پاسخ

    با عرض سلا م و آرزوي موفقيت متقابل براي شما دوست عزيز؛ قرآن كريم از عالمي خبر مي دهد كه در آن از همه انسان ها پيمان توحيد گرفته شد،‌ يعني همة‌ انسان ها در آن عالم به ربوبيت خداوند اعتراف نمودند كه از آن به عالم ذر تعبير مي‌شود: "به خاطر بياور زماني را كه پروردگارت از پشت فرزندان آدم "ذريه" آن ها را بر گرفت (و آشكار ساخت). آن ها را گواه بر خودشان گرفت، و از آن ها پرسيد: آيا من پروردگار شما نيستيم، آن ها نيز همگي گفتند: آري ما گواهي داديم".
    ليكن بايد توجه داشت كه به نظر اكثر محققان عالم ذر عالمي قبل از عالم دنيا نيست، بلكه مراد از عالم ذر اين است كه ذرات نخستين وجود انسان يعني نطفه، از پشت پدران به رحم مادران انتقال مي يابد، و تدريجاً در عالم جنين به صورت انسان كاملي در مي آيد. در همان حال خداوند قوا و استعدادهايي به او مي دهد كه بتواند حقيقت توحيد و آيين حق را درك كند،‌و اين فطرت توحيدي را در وجود او عجين مي سازد. پس منظور از عالم ذر عالم استعداد ها و تكوين و آفرينش است كه خداوند در وجود هر بشري استعداد و آمادگي براي حقيقت توحيد داده است،‌ هم در نهاد و فطرتش اين سرّ الهي به صورت يك حس دروني ذاتي به وديعه گذارده شده و هم در خِرَدش به صورت يك حقيقت خود آگاه.
    پس انسان قبل از اين دنيا زندگي ديگري نداشته و مراد از عالم ذر،‌ عالم استعدادها و عقل و فطرت است. همواره در پناه حق موفق باشيد.