• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : اميد به زندگي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 18 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + مسافر 
    چشمام رو باز کردم خودم رو توي يه دنيا پر از بدي ديدم. براي نجات چند نفر تلاش کردم. دعا کردم! چشمام رو بازتر کردم! ديدم اين چند نفر چقدر زيادن! براي همه دعا کردم! صداي دعام تو گوش خدا گم شد. ديدم دعاي من با حکمتش جور در نمياد و با منطق امتحانش سازگار نيست که همه آدمها توي بهترين شرايط زندگي کنند! دعا شد يه دلخوشي الکي که آره! همه چي درست ميشه...

    واقعا نوشته پر باري بود جامع و خواندني ممنون

    من هم از يکي از احاديثي که در مورد اميد گذاشته بوديد استفاده کردم و به صورت تصوير درش آوردم ودر مورد اميد هم مطلبي نوشتم خوشحال مي شوم اگر نظرتونو بدونم

    هميشه دوست داشتم تو زندگي وقتي که احساس نا اميدي مياد سراغم يک نفر به من اميد بده و دوست داشتم اون يک نفر شريک زندگي ام باشد اما افسوس که نشد ولي هر موقع نا اميد مي شوم با خود خلوت مي کنم و با خدا درد دل مي کنم و از او ياري مي خواهم و او نيز مرا تنها نمي گذارد چون او ارحم الراحمين است

    سلام

    چند سال پيش احساس تكليف كردم تا براي يك هفته نامه ارزشي مشترك جذب نمايم اما ملاحظات شغلي و اجتماعي مانع از اين مي شد كه چنين كاري را انجام دهم لذا امر را به استخاره موكول نمودم. البته بنده اهل اينكه براي هر مطلبي استخاره بگيرم نيستم الا اينكه واقعاً مردد شوم. قرآن را كه باز نمودم با شگفتي اين آيه آمد و هدوا الي الطيب من القول و هدوا الي صراط الحميد. آيه 24 از سوره حج كه امر به انجام آن شد و جالب اين كه آيه كاملاً متناسب با موضوع استخاره بود. آرزو داشتم روزي سايت اين هفته نامه مطالب آن قابل دريافت باشد كه پس از سالها اين در حال برآورده شدن است و سايت جديد اين هفته نامه اخيراً مطالب آن قابل دريافت است اگر چه هنوز نواقصي دارد. لذا از شما تقاضا مندم لينك هفته نامه پرتوسخن را به وبلاگ خود اضافه فرماييد و مطمئن باشيد كه باعث خير و بركت خواهد بود. صاحب امتياز اين هفته نامه موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در قم مي باشد كه مورد عنايت ويژه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري بوده و هست و اين موسسه به قول مقام معظم رهبري توسط علامه طباطبايي و مطهري زمان يعني آيت الله مصباح يزدي مديريت مي شود.

    موفق باشيد

    http://www.partosokhan.ir/parto

    هفته نامه پرتو سخن

    + رويا 
    اميد آخرين چيزيست كه براي ادمي باقي مي ماند

    سلام

    ببخشيد ولي به جان بچم اين آخريا نبود. من گيج شدم

    در ضمن ممنون از پاسخ كاملتون ولي هنوز قانع نشدم ان شاءالله سوالاتم رو مي پرسم. جايزه هم دير و زود داره ولي سوخت و سوز نداره.

    *************************************

    "به اسم دموکراسي" (انقلاب مخملي در ايران)

    يا علي

    سلام

    اومدم تا شايد جوابم رو داده باشين ولي ظاهرا نظر رو كاملا حذف كردين. مي شه بپرسم چرا؟

    يا علي

    پاسخ

    سلام؛ خيلي عجيبه ذيل همين پاسخ بنام امير يه نظر و پاسخ هست شما چطور نديدين؟!!!! مثل اينكه خيلي عجله داشتين!!!!!!!!! تازه پاسخشو هم قبل از پيام جديدتون داده ام به تاريخش توجه كنيد. و اگر به ايميلتان هم سري بزنيد آدرسي رو هم براي ارسال جايزه ام بعنوان نفر دوم مسابقه تون فرستادم و منتظر دريافت آن هستم. موفق باشيد

    سلام

    معذرت مي خوام ولي بيشتر در مورد دعا بود تا اميد هر چند كه اين دو از هم جدا نيستند و از مطلبتون هم همين بر مي يومد.

    اما اونجايي كه در مورد تقدير گفتين من خيلي در موردش حرف دارم. چون بعضي جاها قضيه تقدير و دعا در مقابل هم قرار مي گيرند و برخي از اعتقادات ماهم كه در كنار يكيشون قرار بگيره مثل باب الحوائج بودن بزرگاني در مذهب ما شايد ديگه نتونيم با نوشته و دليل و منطق حرف بزنيم و فقط بايد دل بديم.

    اگه مي شه شما بفرماييد . . .

    --------------------------------------------------

    يه سوال مهم برام پيش اومده و اون اينكه چرا توي كامنتهاتون از اسمهاي مختلف استفاده مي كنيد؟

    بهنام نيك سرشت شما هستين؟

    قرار بود آدرستون رو برام بفرستيد؟ (مسابقه)

    يا علي

    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر از شما بايد بعرضتون برسونم كه در مورد سرنوشت، دو تفسير وجود دارد: تفسير نخست مي گويد: سرنوشت هر كس از روز نخست، بدون اطلاع و حضور او، از طرف خداوند تعيين شده و بنابراين هر كس با سرنوشت معيّني از مادر متولد مي شود كه قابل دگرگوني نيست (هر انساني نصيب و قسمتي دارد كه ناچار بايد به آن برسد. چه بخواهد و چه نخواهد،‌و كوشش ها براي تغيير سرنوشت بيهوده است. بنابراين تفسير،‌ بديهي است كه انسان موجودي مجبور و بي اختيار است.ولي بررسي منابع اسلامي نشان مي دهد اين تفسير مورد تأييد اسلام نيست و قبول و پذيرش آن، تمام مفاهيم مسلّم اسلامي از قبيل:‌ تكليف، جهاد، سعي و كوشش و استقامت و غيره را به هم مي ريزد. استاد مطهري مي گويد: "اگر مقصود از سرنوشت و قضا و قدر الهي،‌ انكار اسباب و مسببات و از آن جمله قوه و نيرو و اراده و اختيار بشر است، چنين قضا و قدر و سرنوشتي وجود ندارد و نمي تواند وجود داشته باشد".(1)قضا و قدر و سرنوشت به معناي صحيح آن است كه بدانيم قضا در اصل به معناي حكم، و قدر به معناي اندازه گيري است كه به قضا و قدر تكويني و تشريعي تقسيم مي شود.منظور از قضا و قدر تكويني اين است كه هر چيزي و هر حادثه و پديده و هر موجودي در عالم،‌ علتي دارد و اندازه اي، نه چيزي بدون علت به وجود مي آيد و نه بدون اندازه گيري معيّن؛ مثلاً سنگي پرتاب مي كنيم و شيشه اي مي شكند، شكستن شيشه يك حادث است كه حتماً علتي دارد. اين كه مي گوييم داراي علت است،‌ قضاي تكويني است. و نيز مسلّما ميزان شكستگي و اندازه و حدود آن، به كوچكي و بزرگي سنگ و قوت و فشار دست و نزديكي و دوري فاصله و وزش و عدم وزش باد و مانند اين ها بستگي دارد. اين ارتباط حادثه فوق با چگونگي علت آن، همان قدر تكويني مي باشد. بنابراين به طور خلاصه يك معناي قضا و قدر،‌ به رسميت شناختن قانون علت و نظام خاص علت و معلول است. قضا و قدر تشريعي به معناي فرمان الهي در تعيين وظايف فردي و اجتماعي انسان ها و مقدار و حدود اين وظايف است؛ مثلاً مي گوييم نماز واجب است (اين قضاي تشريعي است) سپس مي گوييم مقدار نماز در هر شبانه روز هفده ركعت است. (اين يك قدر الهي است).(2)طبق قضا و قدر تكويني، سلسله نظام علت و معلول به خداوند منتهي مي شود، ولي اين موضوع هيچ گونه مخالفتي با آزادي اراده و اختيار انسان ندارد. اعمال انسان، هم مستند به خود او است و هم مستند به خدا، اما استناد آن به خود او به دليل اين است كه با آزادي اراده، آن را انجام مي دهد و اما استناد آن به خدا به دليل اين است كه هستي انسان و تمام نيروهاي او و حتي آزادي اراده او از ناحيه‌ خالق جهان آفرينش است و علل و اسبابي كه شرط تحقق يك عمل مي باشد از اوست. در قرآن آيات زيادي وجوددارد كه به صراحت اختيار انسان و نقش اراده او را بيان داشته است؛ مانند آيه: "ليس للانسان الا ما سعي؛ براي انسان چيزي جز حاصل سعي او نيست".(3)و مانند آيه: "ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم؛ خداوند سرنوشت هيچ قومي را تغيير نمي دهد مگر خودشان آن را تغيير دهند".(4)در احاديث اسلامي نيز بر اين نكته تأكيد شده است. اميرالمؤمنين(ع) از كنار ديوار شكسته و كجي برخاست. پرسيدند: از قضاي الهي فرار مي كني؟ فرمود: از قضاي الهي به قدر او پناه مي برم.(5) "يعني درست است كه تا قانون عليت كه منتهي به فرمان خداست، نباشد، ديوار شكسته سقوط نخواهد كرد، اما همان خداوند به من عقلي داده كه آن خود يك حلقه از سلسله قانون عليت است و يك عامل بازدارنده در برابر اين گونه حوادث. البته ديوار عقل و شعور ندارد و بدون اعلام قبلي سقوط مي كند. اما من مي توانم به قدر الهي پناه ببرم؛ يعني با عقل خود چنان محل نشستن را اندازه گيري كنم كه اگر ديوار سقوط كند روي من نيفتد".(6)با يك مثال معناي قضا و قدر الهي روشن مي شود: "اگر كسي بالاي بام ايوان بلند رود كه خود را با سر روي زمين سنگ فرش مسجد بيفكند و بگويد: اگر مقدر است بميرم مي ميرم ولو خود را از بام نيفكنم و اگر مقدر است بمانم مي مانم، اين گفته درست نيست، زيرا خداوند در اين مورد چند مقدر حتمي و جبري دارد و يك مقدر اختياري.مقدرات جبري عبارت است از: 1- قضا و قدر الهي؛ سنگ را كه كف زمين از آن فرش شده، سخت و محكم آفريده است.2- قضا و قدر الهي؛ جمجمه‌ انسان را از استخوان نازك خلق كرده است.3- قضا و قدر الهي؛ به زمين قوه ‌جاذبه داده است.4- قضا و قدر الهي؛ چنين مقرر كرده كه اگر كسي خود را از بلندي به زمين سختي پرت كند، جمجمه اش شكسته و مغزش متلاشي شود.5- قضا و قدر الهي اين است كه اگر كسي مغزش متلاشي شد فوراً بميرد.6- قضا و قدر الهي اين است كه بشر داراي اختيار و اراده باشد و بتواند خود را از بام پرت كند و بميرد و يا آن كه از راه بام، پله پله به زير آيد و بماند. پس به آن كسي كه روي بام به قصد افكندن خود ايستاده است بايد گفت: تقدير خداوند درباره مرگ و حيات شما تابع اراده و اختيار شما است. اگر افكندن از بام را اختيار كني مقدر است بميري و اگر پله هاي بام را انتخاب كني مقدر است بماني و در هر دو صورت، قضيه روي قضا و قدر الهي است".(7)پي‌نوشت‌ها:1 .مجموعه آثار ، ج1، ص 384.2 . ناصر مكارم شيرازي، انگيزه پيدايش مذاهب، ص 17 - 20 ( با تلخيص).3 .نجم (53) آيه 39.4 .رعد (13) آيه 11.5 .توحيد صدوق (چاپ تهران) ص 337.6 . ناصر مكارم شيرازي، همان، ص 29.7 .محمد تقي فلسفي،‌ كودك، ج 1، ص 132 و 133.* با استفاده از آرشيو واحد پاسخ به سوالات ديني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي: http://www.pasokhgoo.ir

    به نام خدا

    سلام عليكم

    من كراراً خواستم وبلاگ شما را باز كنم ولي باز نمي شد. شايد حجم آن را كم كرديد يا قالب آن را عوض كرديد كه من اين بار توانستم آن را باز كنم. من لينك شما را در لينكستان عاشق قسمت لينك هاي برگزيده گذاشتم.

    در خصوص اين پست نيز تلقي خودم را عرض بكنم. به تصور من اصل دعا نفس ارتباط به خدا و هم سخني با اوست و درخواستهاي ما اعم از طلب مغفرت يا دريافت نعمت فرع است. در تعبير معصومين نيز بهترين دعا و عبادت همين قسم برشمرده شده است.

    نظر شما در زمينه چيست؟

    موفق باشيد و عاشق

    كد لينكستان:

    <p align="center">
    <iframe name="dk_linkbox" src="http://asheqi.mihanblog.com" width="750" height="300" scrolling="yes" marginwidth="1" marginheight="1" border="1" frameborder="1"></iframe></table>

    پاسخ

    با عرض سلام و تشکر از نظر لطف شما نسبت به وبلاگ سين جيم هاي اخلاقي؛ با احترام به تلقي شما از دعا بعرض ميرسانم که در بخش مورد اشاره، با بياني کوتاه در صدد پالايش ذهني برخي است که در دوسوي افراط و تفريط نشسته و يک طرف تفاسير مايوسانه از اجابت دعا دارند و طرف مقابل اجابت دعا را يکسره دور زدن اسباب و علل طبيعي تلقي کرده و بر اين اساس دست از تلاش و جديت خويش در اين مسير مي کشند. موفق باشيد

    هوالحق

    سلام

    ممنون بابت لطفتون

    اميدوار شديم! هم با مطلبتون هم با نظرتون...

    بازم به ما افتخار بدين

    التماس دعا

    سلام

    موفق باشي هميشه

    منتظرت هستم

    سلام

    بعد از جنگ و جدائي از دوستان شهيدم تنها به اميد زنده ام.

    به اميد روزيكه در ركابش باشيم.

    خدمت رسيدم اول تشكر بابت حضور سبزتون.

    و استفاده از قلم توانا تون.

    الهي آسمون دلت آبي

    سرزمين وجودت سبز

    وعاقبتت سرخ.

    يا زينب.

    به نام خدا


    وبلاگ گروهي 24تير ، از همه عاشقان ولايت و ياران امام زمان(عج) ، دعوت مي نمايد تا در طرح ختم گروهي قرآن کريم که با نيت سلامتي مقام معظم رهبري(دامه برکاته) و تعجيل در فرج آقا امام زمان(عج) برگزار مي شود ، شرکت نمايند.


    از عزيزان درخواست مي شود در صورت تمايل براي شرکت در اين طرح نوراني ، تا 23 تيرماه اعلام آمادگي نمايند.


    شروع ختم گروهي قرآن کريم ، 24 تيرماه ، مصادف با ولادت باسعادت حضرت امام خامنه اي(دامه برکاته) خواهد بود.


    توجه: لطفاً براي اعلام آمادگي ، در قسمت نظرات طرح ختم گروهي قرآن کريم (صفحه اصلي سايت) پيام بگذاريد.


    التماس دعا


    سلام . وب نسيمي از بهشت براي يك چهله دعاي عهد جديد ثبت نام مي كند . اگر مايل به شركت در اين طرح هستيد با نام يك شهيد ثبت نام كنيد . زمان چهله از چهارم رجب تا صبح نيمه شعبان است . اخرين مهلت ثبت نام تا ساعت 24 روز 26 تير ماه مي باشد . براي كسب اطلاعات بيشتر از نحوه ي برگذاري طرح به وب نسيمي از بهشت مراجعه كنيد. يا علي. http://nasimyazbehesht.parsiblog.com/

    سلام دوست عزيز

    مطلب زيبايي بود

    پيش من هم بياييد

    گاه يک لبخند آنقدر عميق ميشود که گريه ميکنم گاه يک نغمه آن قدر دست نيافتني است که با آن زندگي ميکنم گاه يک نگاه آن چنان سنگين است که چشمانم رهايش نميکنند گاه يک عشق آن قدر ماندگار است که فراموشش نميکنم

       1   2      >