• وبلاگ : سين جيم هاي اخلاقي
  • يادداشت : گذر از مهلكه !!!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 29 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + الهه السادات 
    سلام خواستم دوباره بابت اين وبلاگتون مخصوصا اين مطلب اخرتون تشکر کنم و بگم خيلي عالي و مفيد است و خواهش کنم از اينطور مطلبها زياد بنويسيد خوشحالمان ميکنيد. موفق باشيد.

    به نام خدا
    سلام عليکم وبلاگ خوبي داريد. من لينک وبلاگتان را در لينکستان عشق الهي جزو لينك هاي برگزيده قرار دادم. اين لينکستان حاوي لينک هاي مربوط به مباحث اخلاقي و عرفاني و اهل بيت است.

    کد لينکستان:
    <p align="center">
    <iframe name="dk_linkbox" src="http://asheqi.mihanblog.com" width="750" height="300" scrolling="yes" marginwidth="1" marginheight="1" border="1" frameborder="1"></iframe></table>
    لينک لينکستان:
    http://asheqi.mihanblog.com

    سلام :
    واقعا بايد گفت دست خوش :
    من که لذت بردم . هم از اين پست و هم از پستهاي قبليتون . چه موضوع هايي زيبا وکاربردي اونم از هر لحاظ.
    به وبلاگتون شخصا نمره 19/50مي دم . توجيهات عادلانه و تذکر هاي به جا . آفرين .
    کاش بتونيم ماها از اين نگرش هاي زيبا و روان استفاده ي بهينه ي داشته باشيم و به اون جايگاهي که خدا خواسته برسيم .
    اگه يه کم بيشتر از خزينه ي الهي از قرآن کريم و بيانات شيرين پيامبر اکرم ( ص ) و روايات امامان معصوم کمک بگيريد و به عنوان منابع اصلي ازشون استفاده کنيد ماهيت مطالبتون خيلي با کيفيت تر و زيباتر جلوه پيدا مي کنه .
    باز تشکر مي کنم .
    بدرووووود ................................ يه دوست

    پاسخ

    سلام؛ چشم حتما، با تشكر فراوان از شما.
    آف مي خونم ... طولانيه يه كم

    سلام

    مصاحبه جديد شما رو تو سايت آينده روشن خوندم، بسيار عالي بود واقعا استفاده كردم. اميدوارم همواره در پناه حق موفق و سربلند باشيد.

    ضمنا جهت اطلاع آدرس سايت رو براتون لينك كردم.

    سايت آينده روشن

    پاسخ

    سلام؛ متشكرم

    سلام و وقت بخير

    منم با همه آنچه كه گفتي موافقم

    مخصوصا با زيارت و مثبت انديشي حالا هم مي گم كه

    وبلاگ انتظار سبز با

    7 سوال و انديشه به روز شد

    و منتظر حضور و نظر شما است

    سلام!
    خيلي وقته كه مي خواستم بيام ولي نشد.پستتون هم خوب بود ولي يه كم،نه بيشتر!طولاني بود.
    ولي كلاً‏وبلاگ خوبيه.اسمش هم جالبه

    موفق باشين


    بلاگم را سنگر کردم تا پلاکت را به ديوارش بيندازم و فضاي وجودم را با بوي جبهه حق و شهادت متبرک کنم.

    نسيم شلمچه را بگو تا بر خود زحمتي دهد و به احترام خون شما شهيدان، در طول سال روح ما را نيز نوازشي کربلايي نمايد تا در مسير حق و حقيقت بمانيم و گام برداريم.

    و تو گفتي که ما کاري حسيني کرده ايم و از من خواستي که زينبي باشم .

    بلاگم را فداي پلاکت خواهم کرد.
    بسم الله
    سلام
    به روزم
    سر بزنيد
    موفق باشيد
    يا علي ع

    خوب بود ولي كم بود

    اي كاش كه دنباله دار باشه .

    يا حق

    سلام برادر

    كم پيدا شدين يا به ما كمتر سر مي زنين

    دست و بازوتون توانمندتر وانديشه تان پوياتر باد

    سلام به داداش حسين با اخلاق!

    آقا به ما يه سر نمي زنين؟

    اتفاقاً پست اين دفعه ام با موضوع اخلاق در ارتباطه.

    سر بزنين خوشحال مي شم.

    يا علي

    سلام

    با نقدي بر فيلم "اخراجي ها" به روزم.

    يا علي

    + آرش 
    خداوند با علم به اينكه شيطان از دستور وي سر پيچي مي كند از شيطان خواست به انسان تعظيم كند. چرا؟
    پاسخ

    با عرض سلام و ارادت؛ در خصوص اين سوال بايد گفت: اگرچه خداوند علم و آگاهي داشته كه شيطان پس از ساليان دراز از حالت عبوديت و بندگي خارج شده و حالت تمرّد و نافرماني مي گيرد، اما علم الهي به عبادت و اطاعت شيطان در ابتدا و تمرّد او پس از آن، موجب نمي شود كه آفريده نشود، و يا مورد امر و نهي قرار نگيرد ؛ و اين در حالي است كه اقتضاي فيض الهي، بهره مندي هر موجودي است كه امكان وجود او در عالم آفرينش است. همان گونه كه در مورد برخي از انسان ها و تمردشان از عبادت به معصيت، همين سخن را مي توان گفت.ابليس كه از جنيان است، همانند انسان ها با اختيار و حق انتخاب آفريده شد. او در ابتدا عبوديت و اطاعت را پذيرفت اما در نهايت تمرد و نافرماني نمود و انحرافش بر اثر خواست خودش بود و علم خداوند به اين كه شيطان با اين همه عبادت، حالت تمرد و نافرماني مي گيرد، تأثيري در اختيار و عدم اختيار شيطان ندارد، بله خداوند از ابتدا مي دانست كه شيطان بعد از اين عبادت و بندگي، با اختيار و ارادة خود از مسير بندگي خارج مي شود، اما سقوط و ورود به جاده انحراف و ذلّت، معلول اراده و اختيار خود او است، همان گونه كه در مورد انسان ها اين حكم جاري است. اين نگاه به وجود شيطان از زوايه نگاه به خود او است، بدون در نظر گرفتن نسبتي كه با انسان ها دارد و انسان ها را گمراه نموده و از مسير خداوند باز مي دارد.بنابراين نگاه خداوند علم داشته كه شيطان بعد از اين همه عبادت، از مسير حق منحرف مي شود، ولي انحراف با اراده و اختيار خود شيطان انجام گرفته است و علم خدا هيچ نقشي در اختيار نداشتن شيطان ندارد. شيطان مي توانست در ادامه راه بندگي را طي كند، ولي خود اين راه ناشايست را انتخاب كرد.(1)همان گونه كه در مورد انسان هايي كه از جاده حق با سوء اختيار خود منحرف مي شوند، اين سخن جاري است. اما در نگاه نسبت شيطان با انسان، اگر چه وجود شيطان براي كساني كه فريب او را خورده و از راه خدا باز مانده اند و دعوت شيطان را لبيك گفته و به نداي پيامران الهي و خداوند پاسخ نداده اند، شر و وسيلة گمراهي محسوب مي شود، اما براي مؤمناني كه فريب او را نخورده اند، آزمايشي است كه موجب سربلندي مؤمن و ارتقاي مرتبه و كمال انسان مي شود. از طرف ديگر يكي از ابزارهاي آزمون الهي است، همانند نفس اماره در وجود انسان.1. تفسير نمونه، ج 1، ص 4 ـ 193.با استفاده از آرشيو واحد پاسخ به سوالات ديني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي: http://www.pasokhgoo.ir
    سلام
    حاج اقا چرا بحث هاي ديني همه اش ما رو از لذت بردن منع مي كنه؟ نمي شه علم اخلاق راه درست لذت بردن رو به ما بياموزه و فقط به محدوديت نپردازه؟
    به نظر شما ميشه اخلاقي بحث كرد ولي با واژه هاي نو و جديد و زبان مخاطب و خواننده امروزي به مساله پرداخت و به نيازهاشون جواب داد؟
    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر از توجهتون به سين جيم، لطفا از اين پس در كامنت ها آدرس ايميلتان را هم بگذاريد تا ارتباط بهتر صورت پذيرد. همانطور كه ميدانيد تمام بدبختى و انحراف انسان ها، از حبّ دنيا و تعلق دل به آن است و بزرگ ترين اشتباه بشر اين است كه وقتى پا به دنيا مى گذارد و به زندگى مشغول مى شود, از حوادثى كه در پيش روى او اتفاق مى افتد, درس عبرت نگرفته و دنيا را براى خود خانهء ابدى مى پندارد, در حالى كه با چشم خود مى بيند از نزديكانش , تنى چند كه سال هابا هم زندگى مى كردند, اكنون در گور سرد و خاموش، زير خروارها خاك از چشم ديگران پنهان شده اند و روزى پاسخ گوى اعمال خود خواهند بود.قرآن مى فرمايد: .(1) افرادى كه زندگى را محلّى گذرا مى دانند و آرزوهاى دراز و حرص به دنيا ندارند و بيش تر به ياد مرگ هستند, از آرامش بالايى برخوردارند و از زندگى لذت لازم را مى برند. هدف سعيد و نيكو براى كسى است كه به دنيا پشت كرده و مرتكب گناه نمى شود و به اندازهء ضرورت از دنيا و ملازمات آن بهره مى برد.رسول خدا ص فرمود: (2)امام على ع فرمود: .(3)پس اگر براى خود, زندگى همراه با سعادت و لذت مى خواهيد, اوّلاً هدف از آمدن به دنيا و عاقبتى را كه درانتظار همگان است , به خاطر بسپاريد, و سپس سعى كنيد آن چه را مورد رضاى خداوند است , به جا آورده و از آن چه موجب خشم ذات كبريا مى شود, پرهيز كنيد. 1.حديد (57 آيهء 20 2.آثارالصادقين , ج 6 ص 136 3.همان , ص 126
    + آرش 

    من جوابمو نگرفتم. (به كامنت من در پايين نگاه كنيد)

    شعر:

    تا كي به تمناي وصال تو يگانه

    اشكم شود از هر مژه چون سيل روانه

    .

    .

    حاجي به ره كعبه و من طالب ديدار

    او خانه همي جويد و من صاحب خانه

    هر در كه زدم پترو كاشانه تويي تو

    هر جا كه روم صاحب خانه تويي تو

    .

    .

    هر كس به زباني صفت حمد تو گويد

    بلبل به غزل خواني و قمري به ترانه

    پاسخ

    با عرض سلام و تشكر از شما، لطفا از اين پس در كامنت ها آدرس ايميلتان را هم بگذاريد تا ارتباط بهتر صورت پذيرد. ضمنا براي دريافت پاسخ به كامنت قبلي مراجعه نماييد. موفق باشيد.
       1   2      >